۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 1447
کد خبر: 85563547
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میانگین تولید نخود در دلفان بیشتر از متوسط کشور است

خرم آباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی دلفان گفت: میانگین تولید نخود در کشور برای هر هکتار حدود ۵۰۰ کیلوگرم است که این رقم در دلفان به طور متوسط بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ کیلوگرم می باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سید سعید حسینی» روز شنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران دلفان افزود: این شهرستان با ۴۵ هزار هکتار سطح زیرکشت یکی از قطب های تولید نخود در کشور محسوب می شود و بیش از هشت هزار بهره بردار به کاشت این محصول در شهرستان اشتغال دارند.

وی با اشاره به تولید بیش از ۴۰ هزار تن نخود در دلفان اظهار داشت: افزایش تولید این محصول در شهرستان به دلیل بارش رحمت الهی، استفاده از کودهای بذر مال و ریز مغذی در طرح جهش تولید در دیمزارها و استفاده به موقع در مبارزه با علف های هرز بوده است.

وی تصریح کرد: رکورد برداشت ۲ هزار و ۷۸۰ کیلوگرم نخود در هکتار، سال زراعی گذشته توسط یک کشاورز دلفانی بنام مصطفی آوختی ثبت شد که یک رکورد جهانی محسوب می شود.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی دلفان، بیش از ۷۰ درصد نخود تولیدی لرستان از اراضی این شهرستان برداشت می شود و با توجه به اینکه کشت این محصول به صورت تناوبی با جو و گندم صورت می گیرد، به غنی کردن خاک از نیتروژن برای کاشت سال بعد نیز کمک می کند.

حسینی با اشاره به وجود ۱۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در دلفان افزود: سال زراعی جاری در سطح ۳۲هزار هکتار از اراضی این شهرستان گندم کشت و تاکنون ۵۴ هزار و ۳۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط ۶ مرکز خریداری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha