۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85563567
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اعتبار آب و فاضلاب بجنورد ۱۲۰ درصد افزایش یافت 

۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۹
کد خبر: 85563567
اعتبار آب و فاضلاب بجنورد ۱۲۰ درصد افزایش یافت 

بجنورد-ایرنا- فرماندار بجنورد گفت: اعتبارهای آب و فاضلاب این شهرستان امسال در هم‌سنجی با سال گذشته ۱۲۰ درصد افزایش یافت و امید می‌رود بتوانیم گام‌های موثری برای برطرف شدن مشکلات در این زمینه برداریم.

به گزارش ایرنا محمدباقر باقرپور روز شنبه در بازدید از ایرنای خراسان شمالی به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: اعتبارهای بخش آب و فاضلاب این شهرستان از ۴۷۰ میلیارد ریال در سال گذشته به ۹۸۰ میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی ما در توزیع اعتبار، تامین آب آشامیدن شهروندان و روستاییان است؛ تلاش داریم تا تنش آبی در مناطق مختلف برطرف شود.

۲۴۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به روستاها

باقرپور گفت: امسال ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی و اصلاح شبکه های آب در روستاهای این شهرستان مصوب شد که ۵۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای اجرای طرح های آبرسانی مشارکتی در اختیار دهیاران قرار می گیرد.

وی افزود: دهیارانی که تمایل دارند در اجرای آبرسانی به روستا مشارکت داشته باشند، مورد حمایت قرار می گیرند و در این زمینه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید لوله های انتقال آب مصوب شده است.

فرماندار بجنورد خاطرنشان کرد: آبرسانی به روستاهای شهرستان و اصلاح شبکه های آبرسانی این مناطق در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار داشت.

وی گفت: اکنون ساکنان ۱۴ روستای این شهرستان با تنش آبی روبه‌رو هستند که آب آشامیدن در ۱۲ روستا به وسیله تانکر تامین می‌شود.

ساکنان ۱۴۰ روستای شهرستان بجنورد زیر پوشش آب و فاضلاب هستند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha