۲ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85546127
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۲ روستای بجنورد با تانکر آبرسانی می‌شود 

۲ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۹
کد خبر: 85546127
۱۲ روستای بجنورد با تانکر آبرسانی می‌شود 

بجنورد- ایرنا- فرماندار بجنورد گفت: ساکنان ۱۴ روستای این شهرستان با تنش آبی روبه‌رو هستند که آب آشامیدن در ۱۲ روستا به وسیله تانکر تامین می‌شود. 

محمدباقر باقرپور روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تامین آب آشامیدن سالم و پایدار برای این روستاها در دست پیگیری و انجام است و در آینده نزدیک ساکنان چهار روستا از آب پایدار بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد: آبرسانی به روستاهای «حمزانلو، رشوانلو، پاقلعه و بازخانه» در مراحل پایانی است و با تامین آب از منابع چاه کلاته نقی، مشکل تنش آب در این روستاها برطرف می شود.

فرماندار بجنورد افزود: حفر چاه و تامین منابع پایدار آب برای مابقی روستاها نیز در دست پیگیری است.

۶ روستای بجنورد زیر پوشش آب و فاضلاب نیست

باقرپور گفت: اکنون تامین آب مورد نیاز ۶ روستای شهرستان، خارج از نظارت های شرکت آب و فاضلاب انجام می شود، اهالی تمایلی برای زیرپوشش قرار گرفتن و برخورداری از حمایت های این شرکت نداشته اند.

وی با بیان اینکه در این روستاها، مردم تامین و توزیع آب را مدیریت کرده اند افزود: مشکلی برای تامین آب آشامیدن در این روستاها وجود ندارد اما کیفیت آب، مورد تایید ما نیست و در زمینه کنترل کیفی آب، ظرفیت و توان تخصصی در این مناطق وجود ندارد.

فرماندار بجنورد اظهار کرد: پرداخت قبض، یکی از علت های خودداری روستاییان از زیرپوشش قرار گرفتن است اما ما تلاش داریم تا برای تامین آب آشامیدن سالم و با کیفیت مناسب، این روستاها زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار گیرد.

وی افزود: اهالی روستاهای طراقی ترک، فیروزه و تاتار مجاب شده اند که زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار گیردند و در این روستاها ایجاد مخزن ذخیره آب در دست انجام و پیگیری است.

ساکنان در ۱۴۰ روستای شهرستان بجنورد زیر پوشش آب و فاضلاب هستند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha