واکنش فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد به موضوع واگذاری دنای شمالی

یاسوج - ایرنا - فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به واگذاری دنای شمالی و احداث سد ماندگان در استان اصفهان و مشکلاتی که این سد برای دنا از منظر کارشناسان و مسئولان محیط زیست کشور ایجاد خواهد کرد، گفت: رسانه ها و همه دلسوزان مسئولانه و متعهدانه و با بینش کارشناسانه در این راستا قلم بزنند.

به گزارش ایرنا، سردار حمید خرمدل روز شنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به واگذاری دنای شمالی به استان اصفهان اظهار داشت: بر اساس گفته کارشناسان و مسئولان محیط زیست کشور احداث سد خرسان ۳ نیز ضررهای زیادی و فجایع زیست محیطی برای استان کهگیلویه وبویراحمد و حتی استان های همجوار به دنبال دارد.

وی بیان کرد: محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد در سالهای گذشته به دلیل کمبود امکانات طی نامه ای به محیط زیست کشور حفاظت از این منطقه را خارج از مدیریت این استان اعلام کرد.

وی بیان کرد: واگذاری این منطقه به استان اصفهان به استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شد.

خرمدل با اشاره به گفت و گوی تلفنی با یکی از مسئولان محیط زیست کشور افزود: مسئولان محیط زیست کشوری اداره این منطقه از سوی هر دو استان را مشکل ندانستند و احداث سد خرسان را تهدیدی زیست محیطی برای منطقه دنا دانست.

وی اضافه کرد: به گفته این مسئول با احداث سد خرسان در کهگیلویه و بویراحمد و سد ماندگان در اصفهان علاوه بر افزایش ۱۰ درجه ای دمای هوا ، میزان بارش سالانه دنا ۱۲۰۰ میلیمتر هست که ۷۰۰ میلیمتر آن به صورت برف هست که تغذیه کننده چشمه ها و رودخانه هاست و اگر دما افزایش پیدا کنه میزان برف کاهش پیدا می کنه و بارش به باران می شود و این برای اکوسیستم دنا بسیار خطرناک است.

خرمدل تصریح کرد: همچنین این مسئول محیط زیست تاکید داشت که احداث سد در محدوده دنا بر شرایط زیست محیطی سه استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس و اصفهان نیز تاثیر منفی خواهد داشت.

وی افزود: احداث این ۲ سد به گفته این مسئول مشکلات زیست محیطی زیادی را در حوزه های مختلف ایجاد خواهد کرد.

خرمدل تاکید کرد: مصوبه جابه جایی مدیریت در دنای شمالی مهم‌ نیست بلکه طبق اظهارات این مسئول در سازمان محیط زیست کشور و کارشناسان ساخت سد ماندگان سبب آثار زیست محیطی منفی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

سازمان حفاظت محیط زیست مخالف احداث سد خِرسان ۳ است

مدیریت واحد دنای شمالی همچنان پابرجا باشد

ادامه واکنش ها به واگذاری دنای شمالی/ پای اجرای سد در میان است

مخالفت کهگیلویه‌ و بویراحمد با تجزیه دنا/ حقیقت ماجرا چیست؟

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha