جهانی شدن اربعین مستلزم تولیدات با محتوای ادبی است

تهران- ایرنا- رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه محور برنامه های راهپیمایی اربعین با مشارکت برادران عراقی هماهنگ شده است، گفت: اربعین یک حرکت ضد ظلم است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام حمید احمدی امروز شنبه -۲۰ مرداد- در نشست خبری با بیان اینکه برنامه های راهپیمایی اربعین با محوریت مقاومت و مردم مظلوم غزه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: راهپیمایی اربعین حسینی حرکتی ذاتا فرهنگی است.

وی با بیان اینکه تاکنون نشست‌ها و برنامه‌های متعددی با شعار کربلا، طریق‌الاقصی در عراق پیش‌بینی شده و محور آن مقاومت مردم غزه و بیان جنایات رژیم صهیونیستی است، ادامه داد: با توجه به اینکه اربعین حرکتی ضد ظالمان است باید موضوع مقاومتی آن نسبت به مابقی مسایل برجسته تر باشد.

احمدی با تاکید بر لزوم توجه حوزه ادبیات، دانشگاه و حوزه علمیه به حرکت عظیم راهپیمایی اربعین بیان داشت: برای جهانی‌ شدن اربعین نیازمند تولید محتوای ادبی هستیم که جز با کمک اساتید دانشگاه و حوزه‌های علمیه و ادبیان امکان پذیر نیست.

وی گفت: در این ارتباط نشست‌ها و همایش‌های متعددی پیش‌بینی شده است که از ۱۲ صفر (۲۷ مردادماه) در شهر مقدس نجف اشرف با حضور علما و اندیشمندان با موضوع اربعین، معارف علوی و معارف اسلامی برگزار می شود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: از روز چهارده صفر نیز نشستی با همکاری عتبه حسینی با عنوان اربعین همبستگی اسلامی با حضور علمای شیعه و سنی برگزار می‌شود.

احمدی ادامه داد: علاوه بر آن، در ۱۶ صفر روز جهانی مسجد نیز به مناسبت آتش زدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها، مراسمی با حضور علمای شیعه و سنی برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری نشست‌ها و همایش‌های ویژه‌ای با عنوان بانوان و مقاومت، اربعین و مقاومت اسلامی، تجلیل از خانواده شهدای مقاومت از کشورهای مختلف، خانواده متعهد و مقاوم در سیره و مدرسه عاشورا با توجه به پیشنهاد رییس جمهور شهید در سازمان ملل، نشست کارگروه سبک زندگی، اهدای هدایا به شهدای مقاومت با حضور جمعی از علما در استان‌های مختلف عراق از سوی مردم ایران، شب شعر مشترک و برگزار خواهد شد.

احمدی ادامه داد: امسال همچنین بیش از ۱۰۰ موکب کودک را خواهیم داشت که تولیدکنندگان و فعالان موکب‌دار برنامه‌ ویژه‌ای برای آن دارند.

وی با بیان اینکه امسال برادران عراقی در عمود ۸۳۳ مسیر نجف به کربلا موکب هایی برای شهدای مقاومت برپا خواهند کرد، گفت: موکب‌های علمی با حضور اساتید و فرهیختگان نیز همانند سال گذشته برگزار می‌شود که موجب آشنایی اساتید، انجام پروژه مشترک با مشارکت مجمع جهانی اساتید مسلمان و جمعی از اساتید سندیکای عراقی را نیز خواهیم داشت.

احمدی به ساماندهی و اعزام مبلغان با کمک گروه‌های مردمی نیز اشاره کرد و گفت: نزدیک به هشت هزار مبلغ اعزام شده و خواهند شد که بخشی از آن‌ها به درخواست برادران عراقی، مسلط به زبان عربی هستند.

وی افزود: ۱۵۰ استاد برجسته حوزه روانشناسی و مشاوره نیز ساماندهی شده‌اند که در موکب‌های خاصی مستقر و ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی خواهند کرد.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین اظهار داشت: همچنین با مشارکت نیروهای مردمی آیین تجلیل از شهدا و برجسته سازی نمادهای ایثار و مقاومت برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست اپلیکیشن کاربردی «الاربعین» که قرار است از سه‌شنبه ۲۳ مرداد منتشر شود، گفته شد که این اپلیکیشن موبایلی قابلیت‌ها زیادی دارد که برخی از آن‌ها حتی آفلاین هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha