هنرمند پیشکسوت موسیقی درگذشت

۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۶
کد خبر: 85563799
هنرمند پیشکسوت موسیقی درگذشت

تهران- ایرنا- سیدعباس معین عباسی مشهور به طباطبایی هنرمند پیشکسوت موسیقی، نوازنده و استاد سازهای ویولن، اُرگ، آکاردئون، فلوت و تمبک درگذشت.

علی سعیدی خواننده موسیقی سنتی ساکن اصفهان با تایید خبر درگذشت این هنرمند پیشکسوت به خبرنگار موسیقی ایرنا اظهارداشت: سیدعباس معین عباسی مشهور به طباطبایی از نابینایان فعال در عرصه موسیقی، متولد ۱۳۱۵ تهران بود که در ۱۶ سالگی بر اثر تشخیص و داروی نادرست نابینا شد.

وی گفت: استاد طباطبایی در بخش نابینایان سازمان شاهنشاهی نواختن با چند ساز را آموخت و پس از اینکه تبحر پیدا کرد، این سازها را آموزش می‌داد و هم در گروه نوازندگان شرکت کرد. این هنرمند حتی برای آموزش نابینایان آموزشگاهی دایر کرد. ده‌ها تن از نابینایان را آموزش داد و به اشتغال و مهارت رساند.

سعیدی افزود: استاد طباطبایی نوازنده و مدرس سازهای ویولن، اُرگ، آکاردئون، فلوت و تمبک فارغ‌التحصیل هنرستان ملی موسیقی و از شاگران اساتید از جمله مرحوم حسینعلی وزیری‌تبار، رشیدی، منوچهری و هوشنگ ظریف بود.

این خواننده موسیقی سنتی بیان کرد: استاد طباطبایی از سال ۱۳۴۰ آموزشگاهی در پاساژ شکری اصفهان با عنوان باربد افتتاح کرد و بعد از دوره‌ای وقفه مجدداً فعالیت آموزشگاه را از سال ۱۳۷۰ تا اواخر دهه ۸۰ ادامه داد. خسرو چناریان (نوازنده ویولن) و علیرضا افتخاری از جمله شاگردان او بودند.

سعیدی اظهارداشت: سرانجام استاد طباطبایی عصر چهارشنبه-۱۷ مردادماه- بر اثر کهولت سن در اصفهان درگذشت و پیکر وی در این شهر به خاک سپرده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha