موکب میهمانان کوچک امام حسین(ع) در تمرچین آماده استقبال از زائران اربعین شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: موکب فرهنگی «میهمانان کوچک امام حسین(ع)» در مرز تمرچین پیرانشهر آماده استقبال از زائران اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین شده است.

زهرا آبسوران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای این موکب برنامه های فرهنگی و هنری تدارک دیده شده که روخوانی کتاب، ساخت کاردستی، چاپ دستی روی سربند بچه ها، ارائه قاب عکس یادگاری نماد محرم و همچنین دست سازه های کودکان از جمله آنان است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار دست سازه به همین منظور جمع آوری شده است، اضافه کرد: آثار آماده شده متنوع و برگرفته از هنر کودکان و نوجوانان بوده و شامل سربند، سنجاق سینه، قاب عکس‌های نمدی و مقوایی، جاکلیدی، جانماز، کیف های کوچک،گردن‌آویزها یی با الهام از نمادهای عاشورایی و دلنوشته‌های ادبی است که در موکب میهمانان کوچک امام حسین (ع) به زائران کودک و خردسال آن حضرت داده خواهد شد تا به بچه های عراقی هدیه دهند.

موکب میهمانان کوچک امام حسین(ع) در تمرچین آماده استقبال از زائران اربعین شد

وی ادامه داد: آثار تولید شده در قالب یک بسته ویژه آماده شده اند و به زائران کوچک داده خواهند شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اظهار کرد: همچنین دراین موکب بسته هایی نیز برای کودکان غزه فرستاده خواهد شد.

آبسوران گفت: در برخی از مراکز استان، خانواده ها نیز در کنار کودکان و نوجوانان در آماده سازی دست سازه ها همکاری خوبی داشته اند.

موکب میهمانان کوچک امام حسین(ع) در تمرچین آماده استقبال از زائران اربعین شد

وی افزود: همچنین به مناسبت آغاز پیاده روی اربعین حسینی رویداد هنری «نشان نوشته امام حسین (ع)» با حضور نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال در خیمه های هنری به طور همزمان در مراکز کانون استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اضافه کرد: در پایان این رویداد ضمن تجلیل از آثار برتر، نشان نوشته های منتخب در موکب میهمانان کوچک امام حسین(ع) در مرز تمرچین به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش ایرنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در سالهای قبل نیز میزبان زائران اربعین بوده و با تمام توان به استقبال از زائزان پرداخته است.

آیین پیاده روی اربعین با هدف زیارت مضجع شریف حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و عتبات عالیات در روزهای منتهی به اربعین حضرت سیدالشهدا آغاز خواهد شد.

تمرچین در شهرستان پیرانشهر یکی از مرزهای ششگانه عبور زائران اباعبدالله الحسین (ع) به سمت عراق و زیارت عتبات عالیات است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha