پژوهشگران مشهدی موفق به استخراج سلول‌های بنیادی با کاربرد درمان بیماری‌ها شدند

مشهد- ایرنا- پژوهشگران گروه تشریح و بیولوژی سلولی دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به اجرای فرایند علمی استخراج انواع سلول‌های بنیادی و مزانشیمی با کاربرد درمان بیماری‌ها و همچنین استفاده از این سلول‌ها در مدل‌های برون تنی و مدل‌های حیوانی شدند.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مدیر گروه علوم تشریحی و بیولوژی سلولی این دانشگاه روز شنبه در این خصوص گفت: این سلول‌ها به طور گسترده در انواع مطالعات پایه و کارآزمایی بالینی برای بهبود بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های مفصلی، زوال عصبی، آسیب‌های نخاعی و ترمیم انواع زخم های پوستی استفاده می‌شوند.

دکتر علیرضا ابراهیم‌زاده افزود: با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد این سلول‌ها و استخراج آن‌ها از بافت‌های انسانی و حیوانی می‌توان از آن ها در بهبود و کنترل قابل توجه علائم بیماری‌های مختلف انسانی استفاده کرد که در این زمینه با کمک اعضای هیات علمی گروه و تحقیقات و پژوهش های کاربردی به موفقیت‌هایی دست یافته‌ایم.

وی ادامه داد: کارگاه استخراج سلول‌های بنیادی با هدف آموزش نحوه استخراج انواع سلول‌های بنیادی اعم از سلول‌های بنیادی مزانشیمی و عصبی در ۲ نوبت در گروه علوم تشریحی و بیولوژی سلولی انجام شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۵ هزار نیروی بهداشتی و درمانی، اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha