سفری ایمن با تولیدات بهداشتی شرکت‌های دانش‌بنیان مشهدی در اربعین حسینی

مشهد- ایرنا- رییس پارک علم وفناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: محصولات بهداشتی و پیشگیرانه به همت شرکت‌های دانش‌بنیان زیرپوشش این دانشگاه، تولید و آماده ارائه به زائران پیاده اربعین حسینی و دهه پایانی صفر در مشهد است.

دکتر محسن تفقدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که هم اینک ۱۸ شرکت دانش‌بنیان و ۱۹۷ واحد فناور در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مستقر است افزود: این شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دارویی به تولید محصولاتی دست یافته‌اند که در پیاده‌روی اربعین حسینی می‌تواند تا حدود زیادی در کاهش مشکلات زائران موثر باشد.

وی ادامه داد: لیست اقلامی که مناسب زائران اربعین حسینی است به صورت پک مسافرتی سلامت توسط ۲ شرکت فعال در پارک (شرکت پارس تک رخ و شرکت امداد سازه نوآوران شرق) آماده شده است.

رییس پارک علم وفناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این اقلام دارویی شامل فوم ضدشپش آسکوپارس، آنتی سپتیک، اسپری گیاهی دافع حشرات، اسپری ضدتعریق و ضد سوزش ناشی از عرق سوز، منتول برای رفع درد و کوفتگی، محلول ضدعفونی کننده، ضد قارچ، کیف و کوله‌های کمک های اولیه در حوادث غیرمترقبه و ترافیکی و لیف یکبار مصرف است که کلیه محصولات مجوز تولید داشته به بازار عرضه می‌شود.

دکتر تفقدی افزود: از این تعداد محصول مذکور، امسال سه محصول بهداشتی مورد نیاز زائران حسینی و رضوی شامل اسپری ضدتعریق و عرق سوز، اسپری گیاهی دافع حشرات و همچنین ضد قارچ تولید و وارد بازار شده است که این محصولات عمدتا در داروخانه‌ها و یا از طریق دفترهای فروش شرکت‌ها در داخل پارک عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: زائران می توانند با مراجعه به سایت https://sciencebazar.com و یا از طریق دفتر توسعه فناوری پارک علم و فناوری سلامت (۰۵۱۳۷۱۱۲۶۴۸) نسبت به تهیه این محصولات اقدام کنند.

رییس پارک علم وفناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که تعداد قابل توجهی از این محصولات در نمایشگاه‌های مشهد در اختیار موکبها قرار گرفته است گفت: همچنین این محصولات با ۳۰ درصد تخفیف در اختیار موکب‌های متقاضی قرار خواهد گرفت.

دکتر تفقدی با اشاره به اینکه محصولات تولیدی شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه به ۳۴۰ موکب معرفی شده است، افزود: همچنین این محصولات در نمایشگاه "زیارت و سفر" که در حرم رضوی برپا شده است، به مخاطبان معرفی شده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان توانمندی دارند تا روزانه ۱۰ هزار بسته از این محصولات را تهیه و در اختیار مواکب و زائران پیاده قرار دهد، ادامه داد: بخشی از هزینه‌های این بسته‌های بهداشتی و درمانی را به عنوان تخفیف و برای مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در این گردهمایی بین المللی دینی تقبل می کنند و مابقی هزینه خرید بر عهده مواکب و ارگانهای خدمت رسان خواهد بود.

این مسوول عنوان کرد: با توجه به وجود نی‌زارهای زیاد در مسیر زائران اربعین و تخم‌ریزی پشه آئدس در این مناطق، اسپری دفع حشرات می تواند کمک موثری به زائران اربعین داشته باشد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۳۵ هزار کادر درمانی و بهداشتی اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha