۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85563951
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰۲ پرونده معلولیت در کمیسیون بهزیستی زنجان بررسی شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت:امسال ۹۰۲ پرونده مفتوح در بهزیستی استان با تشکیل ۴۲ جلسه کمیسیون پزشکی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح اله خدابنده لو روز شنبه در جلسه کمیسیون پزشکی بهزیستی استان، افزوود:جلسات کمیسیون پزشکی در تمامی شهرستان های استان به طور منظم برگزار می شود.

وی گفت: ورود افراد دارای معلولیت به چرخه دریافت خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی منوط به تاییدیه کمیسیون پزشکی است.

این مسوول گفت: کمیسیون پزشکی فرآیندی است که طی آن بررسی مستندات و مدارک پزشکی، اختلالات و بیماری های منجر به معلولیت شامل معلولین ذهنی، جسمی، شنوایی، بینایی، گفتاری، اعصاب و روان و سالمندان انجام می شود.

وی اضافه کرد: تعداد افراد متخصص فعال در کمیسیون تشخیص پزشکی بهزیستی ۵۰ نفر است که از این تعداد ۱۴ نفر متخصص به عنوان میهمان در کمیسیون حضور دارند و ۳۸ متخصص از کارکنان سازمان با تکمیل پرونده و بررسی مدارک پزشکی و مصاحبه حضوری، وظیفه تعیین نوع و شدت معلولیت را برعهده می گیرند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در خصوص پرداخت کمک هزینه به افراد دارای معلولیت نیز افزود: بهزیستی با پرداخت چهار عنوان کمک هزینه شامل کمک هزینه توانبخشی (مستمری)، معیشت افراد دارای معلولیت بسیار شدید یا شدید فاقد شغل و درآمد، حق پرستاری و مددکاری افراد دارای معلولیت و همچنین حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی به جامعه هدف خدمت رسانی می کند.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون برای ۵۸۰ نفر کارت معلولیت صادر شده است که پس از تایید معلولیت فرد در سامانه کمیسیون پزشکی، کارت شناسایی او صادر می شود.

این مسوول خاطر نشان کرد: فرد معلول می تواند از مزایایی مانند معافیت‌های سربازی، دریافت وام اشتغال، بلیت نیم بهای هواپیما در بخش دولتی و خدمات آموزشی دانشگاه در چهارچوب مقررات و ضوابط برخوردار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha