مدیرکل انتقال خون قزوین: ایرنا منبع موثق و رسمی برای سایر رسانه‌ها است

قزوین - ایرنا - مدیرکل انتقال خون قزوین گفت: اخبار ایرنا با برخورداری از کیفیت و دقت به خصوص در حوزه درمان و پزشکی به عنوان منبع موثق و رسمی برای سایر رسانه‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پژمان صالحی فر روز شنبه به مناسبت روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین و در دیدار با رییس و کارکنان این مرکز تصریح کرد: حساسیت کار خبر ایجاب می کند که خبرنگاران همواره داشتن تخصص، سرعت عمل و رعایت اصل بی طرفی و دقت را در سرلوحه کار خود قرار دهند که قطع به یقین این ویژگی ها در دست اندرکاران ایرنا مشخص و بارز است.

وی ادامه داد: اهدا خون به عنوان یک ضرورت اجتماعی همواره به همکاری رسانه ها نیازمند است، چرا که آگاهی بخشی در این زمینه می تواند بر افزایش مشارکت اهداکنندگان تاثیرگذار باشد.

صالحی فر ادامه داد: امسال حدود ۳۵ درصد از آمار اهداکنندگان خون، جوانان قزوینی بودند و بانوان نیز حدود ۶.۸ درصد اهدا خون داشتند که آمار پایینی است، امیدواریم که رسانه ها با گزارش، مصاحبه و اخبار خود در موضوع لزوم افزایش مشارکت جوانان و زنان، این قشر خفته انتقال خون را آگاه سازند.

مدیرکل انتقال خون قزوین خاطرنشان کرد: کارها و شرح وظایفی که سازمان انتقال خون در حوزه درمانی برای مردم دارد، باید به مردم شناسانده شود و از آنجایی که جامعه‌ پیشرو از سلامت نسبی برخوردار است، خبرنگاران باید آگاهی آحاد جامعه را نسبت به ظرفیت، قابلیت‌ و توانمندی‌ متولیان درمان و پزشکی افزایش دهند.

مدیرکل انتقال خون قزوین: ایرنا منبع موثق و رسمی برای سایر رسانه‌ها است

رفع تعابیر غلط در حوزه اهدای خون بانوان نیازمند تبیین است

رضا اسدی، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین نیز در این دیدار یادآور شد: خبرگزاری ایرنا از سال ۱۳۱۳ تاکنون همواره تلاش کرده با محوریت قانون مداری، اخلاق و کار حرفه‌ای یاریگر مسوولان جامعه باشد.

وی اضافه کرد: یکی از مسائل مهم و دارای اولویت در ایرنا، بسترسازی برای تقویت فرهنگ اهدای خون است که در این میان برخی تعابیر غلط جامعه بانوان را از اهدای خون دور ساخته و لازم است که برای رفع آن کارشناسان به تبیین این مهم بپردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha