۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۳
کد خبر: 85564026
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ارسال ۱۳۰ محموله صادراتی از سمنان برای اربعین حسینی

سمنان - ایرنا - مدیرکل گمرک سمنان گفت: روند اداری و تشریفات گمرکی برای صدور ۱۳۰ اظهارنامه صادراتی کالا ویژه موکب‌های اربعین برای خروج از مرز از سوی این اداره کل تکمیل شد.

مرتضی حاجیان‌نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صدور مجوز اظهارنامه گمرکی برای صادرات محموله‌های ویژه موکب‌های اربعین حسینی به عراق تا پایان این هفته ادامه دارد.

وی اضافه کرد: طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین و به دلیل شلوغی رفت و آمد خودروهای سنگین در مرزهای مهران، خسروی، شلمچه و چذابه تا پایان اربعین، اجازه خروج خودروهای سواری شخصی دارای پروانه خروج موقت داده نخواهد شد.

وی ادامه داد: خروج موقت ناوگان عمومی فقط با مجوز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و خروج موقت خودروهای دولتی با درخواست کتبی ذی حساب دستگاه‌های اجرایی امکان‌پذیر است.

مدیرکل گمرک سمنان گفت: طبق اعلام بانک مرکزی، سقف مبلغ مجاز خروج پول رایج کشور توسط هر مسافر ۵۰ میلیون ریال و سقف ورود یک میلیارد ریال است.

به گفته وی، فرایند ریجستری تلفن‌همراه در ایام اربعین حسینی در ورودی‌ها و خروجی‌های مرزهای مشترک ایران با کشور عراق ممنوع است.

حاجیان‌نژاد اظهار کرد: محدودیت‌هایی در زمینه مقدار خروج دارو از ایران به مقصد عراق وجود دارد که انتظار می‌رود زائران به توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه توجه کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیریت حج و زیارت سمنان پیشتر با اشاره به مهیاسازی ورود به کشور عراق از ۶ نقطه مختلف جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرده بود که محدودیتی در مرزها برای زائران اربعین حسینی این استان برای ورود به کشور عراق وجود ندارد.

گذرنامه زائران اربعین حسینی هنگام خروج از مرز ایران باید دست کم ۶ ماه اعتبار داشته باشد و افراد برای تمدید یا صدور گذرنامه باید به مراکز پلیس ۱۰+ مراجعه کنند.

آغاز مسافرت زائران اربعین حسینی به کشور عراق از شانزدهم مرداد ۱۴۰۳ میسر است و افرادی که قصد شرکت در اربعین حسینی در کربلا دارند، باید سفر خود را زودتر آغاز کنند، چرا که هر چه به اربعین نزدیک شویم، ازدحام جمعیت افزایش می‌یابد.

اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) در تقویم شمسی ۱۴۰۳ چهارم شهریور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha