۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۱۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85564190
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

کتابخانه عمومی فامنین استان همدان افتتاح شد

۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۱۰
کد خبر: 85564190
کتابخانه عمومی فامنین استان همدان افتتاح شد

همدان- ایرنا- سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: صدونوزدهمین کتابخانه عمومی استان و ششمین کتابخانه عمومی شهرستان فامنین در روستای نگارخاتون با زیربنایی ۱۲۰ مترمربع با چهار هزار و ۵۰۰ جلد کتاب افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدجواد معینی عصر شنبه در آیین افتتاح کتابخانه عمومی زنده‌یاد حاج ستار ربانی در روستای نگارخاتون شهرستان فامنین با اشاره به اینکه این کتابخانه با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید افزود: این اعتبار از محل تملک دارایی استان، مسئولیت اجتماعی وزارت نفت، مصوبه سفر رئیس جمهور شهید به استان و مشارکت خیرین تأمین شده است.

وی با بیان اینکه نگاه ویژه مسئولان استان و نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی باعث رونق کتابخانه‌های عمومی استان شده است تصریح کرد: استان همدان در غرب کشور بیشترین تعداد کتابخانه را دارد.

کتابخانه عمومی فامنین استان همدان افتتاح شد

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه تعداد کتابخانه‌ها و اعضای آنها در استان از سرانه مطالعه بهتر این استان نسبت به سایر استان‌های منطقه خبر می‌دهد ادامه داد: ما در حوزه تعداد کتابخانه‌های عمومی در کشور هم جزو استان‌های اول هستیم.

معینی در ادامه با بیان اینکه کتابخانه شهید مطهری فامنین نیاز به توسعه مخزن دارد خاطرنشان کرد: دیوارکشی کتابخانه عمومی مهرماماهان شهر فامنین، راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار و احداث کتابخانه در روستای فیض‌آباد، اصله و تجرک که در این ۲ مورد زمین لازم آماده و اهدا شده، از مطالبات مردم و نیازهای منطقه است که در مجموع 90 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

فرماندار شهرستان فامنین نیز در این آیین اظهار کرد: کتابخانه زنده‌یاد حاج ستار ربانی، نمونه بارز مشارکت مردم و دولت است که توانست قدم بسیار خوبی در این حوزه باشد.

کتابخانه عمومی فامنین استان همدان افتتاح شد

سید روح‌الله حسینی‌شاخص با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی با تمام توان در شهرستان دنبال می‌شود افزود: تلاش می‌کنیم کتاب در دسترس مردم قرار بگیرد و همه اقشار به ویژه کودکان و نوجوانان از آن بهره ببرند.

عاطفه زارعی، مدیر اسناد و کتابخانه ملی‌ غرب کشور نیز در این آیین اظهار کرد: همسر خیر بومی این کتابخانه، راهنما و محرک اصلی وی برای احداث این کتابخانه بود و به دلیل ارج نهادن به همت خیرین، این کتابخانه به نام پدر مرحوم خیر نامگذاری شده است.

کتابخانه عمومی فامنین استان همدان افتتاح شد

آیین افتتاح کتابخانه عمومی زنده‌یاد حاج ستار ربانی در روستای نگارخاتون شهرستان فامنین با حضور حمیدرضا حاجی‌بابایی، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی؛ عباس صوفی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی؛ تورج الوانی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان؛ سید روح‌الله حسینی‌شاخص، فرماندار شهرستان فامنین؛ حجت‌الاسلام حجت الاسلام علی غفاری، امام جمعه فامنین؛ سید جواد معینی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان؛ عاطفه زارعی، مدیر اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور؛ علی سهرابی‌بیدار، مدیرعامل شرکت توزیع‌ برق استان همدان؛ رضا بهراملو، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان؛ مهدی ربانی، خیر کتابخانه ساز؛ اهالی، اعضای شورای اسلامی و دهیار روستا برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha