۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۱
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85572307
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پلاک‌کوبی ۱۸۰ هزار راس دام در فامنین

۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۱
کد خبر: 85572307
پلاک‌کوبی ۱۸۰ هزار راس دام در فامنین

همدان - ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی فامنین گفت: تاکنون ۱۸۰ هزار راس دام سبک و سنگین در طرح هویت‌گذاری دام های سبک و سنگین این شهرستان با هدف پیشگیری از قاچاق دام و حفظ ذخایر ژنتیکی پلاک کوبی شده اند.

منصور خزایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس مصوبه هیات وزیران نگهداری ،حمل و نقل دام زنده و خرید و فروش دام فاقد پلاک ممنوع بوده و قاچاق محسوب می شود و همچنین ارائه کلیه خدمات دامپزشکی و بیمه و توزیع نهاده ها منوط به هویت گذاری دام ها می باشد

وی با بیان اینکه طرح یاد شده از سال ۹۸ در این شهرستان در دست اجرا قرار دارد،ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون با اجرای طرح هویت گذاری دام بیش از چهار هزار و ۳۴ رأس دام سبک و سنگین در شهرستان فامنین پلاک گذاری شده است که از این میزان چهار هزار راس مربوط به هویت گذاری در دام سبک و ۳۴ راس مربوط به هویت گذاری در دام سنگین است.

مدیر جهاد کشاورزی فامنین تصریح کرد : هر گونه مجوز حمل دام منوط به انجام هویت گذاری دام توسط دامدار است و دامی که خارج از این چرخه حمل شود به عنوان قاچاق ضبط می‌شود، بنابراین اجرای طرح هویت گذاری دام برای دامداران الزامی است.

وی بیان کرد : باید اهمیت این موضوع برای سایر دامداران و صاحبان واحدهای دامپروری بازگو شود تا در اجرای یکپارچه طرح هویت گذاری دام شرکت کنند چرا که این مهم به رونق و تثبیت صنعت دامپروری درشهرستان و استان می‌انجامد و از قاچاق دام جلوگیری می‌کند.

خزایی تصریح کرد: به همین منظور در محل مدیریت جهاد کشاورزی برای اطلاع رسانی به دامداران نیز بنر با موضوع ضرورت هویت گذاری در دام ها نصب شده است.

وی با تاکید بر اینکه هویت‌گذاری برای رصد کردن محصولات دامی از دید بهداشتی بودن برای شناسایی دام در برنامه‌های اصلاح نژاد دام نیز بسیار حائز اهمیت است،گفت: به همین منظور از طریق تیم های مستقر در شهرستان پلاک‌ها به منظور هویت گذاری دام در اختیار تعاونی‌ها قرار گرفته است و تعاونی های دام. سبک و سنگین مجری طرح در سطح شهرستان هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هویت‌گذاری دام‌های سبک و سنگین شهرستان فامنین جزو اولویت‌های اساسی بخش امور دام مدیریت است.

اخبار مرتبط