پرداخت مطالبات طرح شیر مدارس به کارخانه های لبنی کردستان

سنندج- ایرنا- اعتبارات مربوط به مطالبات کارخانه‌های لبنی در توزیع شیر مدارس به کردستان اختصاص پیدا کرده و به زودی پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا، جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان عصر روز شنبه به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد که مهمترین درخواست جمعی از صاحبان واحدهای تولیدی کردستان از رئیس و اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان امهال تسهیلات و اعطای سرمایه درگردش بود.

هشت واحد کشاورزی شهرستان‌های سروآباد، دهگلان، قروه، سقز و دیواندره درخواست امهال تسهیلات داشتند و افزون براین هم چند واحد صنعتی دیگر نیز درخواست مشابهی از مدیران بانک های استان داشتند.

شرکت چند منظوره فن آوران صنعت خاک طلای زیتون قروه که از آبان سال گذشته تاکنون بهای گاز مصرفی خود را پرداخت نکرده و در راستای رفع مشکل او در این راستا به کارگروه معرفی شده بود و مدیران عامل این شرکت خواستار مهلتی ۲ ماهه اقساط تسهیلات دریافت شده کردند تا در این مدت بتوانند بخشی از بدهی های خود را پرداخت کنند.

پرداخت مطالبات طرح شیر مدارس به کارخانه های لبنی کردستان

از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه، مطالبات هفت کارخانه لبنی در استان برای توزیع شیر مدارس بود که از هفت ماه گذشته بهدی خود را دریافت نکردند که قرار است به‌زودی این مطالبات پرداخت شود.

معاون آموزش و پرورش کردستان در این جلسه ضمن قدردانی از واحدهای لبنی استان که در طرح رایگان شیر مدارس مشارکت کردند، اظهار کرد: اواخر هفته گذشته اعتبارات این کارخانه ها اختصاص یافت و به زودی به حساب این واحدهای لبنی واریز می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: سرمایه گذاران با مصرف سرمایه خود در بخش تولید کار بزرگی را انجام می دهند و شاید خیلی از افراد با وجود داشتن منابع مالی هم چنین ریسکی را انجام ندهند

علی نوری بر حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران تاکید کرد و ادامه داد: مشکلات طرح هایی مانند واحدهای دام و طیور و کشتارگاه ها که به طور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است باید با نظارت دقیق و نظر کارشناسی برطرف شود.

اجرای ۷۱ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه گفت: در ۲۱۲ جلسه این کارگروه تاکنون هزار و ۹۱۲ پرونده با سه هزار و ۳۹۴ مصوبه مطرح شده است.

بختیار خلیقی تعداد مصوبات اجرا شده را ۲ هزار و ۴۲۳ مصوبه معادل ۷۱ درصد کل مصوبات این کارگروه اعلام کرد و افزود: هزار و ۷۹۰ مصوبه اجرا شده بانکی و ۶۵ مصوبه مالیاتی و مابقی مربوط به سایر بخش ها بوده است.

وی بیان کرد: با اجرای این مصوبه‌ها، اشتغال ۲۱ هزار و ۹۶۸ نفر تثبیت شد و با اجرای کل مصوبات میزان اشتغال حفظ شده به ۲۳ هزار و ۸۹۰ نفر خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha