سیستان و بلوچستان در زمره کم تحرک‌ترین استان‌های کشور در ورزش‌ همگانی است

زاهدان - ایرنا - رئیس هیات ورزش‌های همگانی سیستان و بلوچستان گفت: این استان جوان‌ترین منطقه کشور بوده اما در عرصه ورزش‌های همگانی در زمره کم تحرک‌ترین‌ها قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امید راستی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار با بیان اینکه هیات ورزش‌های همگانی فارغ از زمینه‌های قهرمانی تلاش می‌کند، افزود: توسعه ورزش همگانی باعث گسترش ورزش قهرمانی می‌شود.
وی بیان کرد: یکی از ابعاد مهم ورزش قهرمانی، بها دادن و گسترش ورزش همگانی است چون با همگانی کردن ورزش می توان در بخش قهرمانی نیز نتایج ارزنده ای را کسب کرد.
رئیس هیات ورزش‌های همگانی سیستان و بلوچستان ادامه داد: علت فعالیت بیشتر هیات ورزش‌های همگانی در زاهدان شاخص جمعیتی و ساختار سازمانی و اجرایی است، در برنامه داریم تا در ۶ ماه دوم سال تغییراتی ایجاد و شاهد توسعه هیات‌ها باشیم.
وی اظهار کرد: قانون فصل الخطاب در هیات‌های ورزشی است، مکاتباتی با اداره ورزش برای ارائه پیشنهادات هیات‌های ورزشی انجام شده، تمام رشته‌های ورزشی در بحث سلامتی جنبه همگانی دارند.
راستی گفت: از مهر ماه طرح گذرگاه ورزشی در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود این طرح در ایستگاه‌های ورزشی بوده و اولین گام برای همکاری و کار مشترک با سایر هیات‌ها است.
وی یکی از چالش‌های سیستان و بلوچستان را عدم همکاری برخی از ادارات مبنی بر اختصاص سالن‌های ورزشی به هیات همگانی دانست و افزود: فرهنگ سازی ورزش‌های همگانی باید در دستور کار قرار گیرد.
رئیس هیات ورزش‌های همگانی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سیستان و بلوچستان جوان‌ترین استان کشور بوده اما کم تحرک ترین در عرصه ورزش‌های همگانی است، تلاش داریم در قالب محتوای رسانه‌ای این کار را تقویت کنیم.
وی تاکید کرد: هدف ورزش کسب، سلامتی، شادابی و نشاط بوده که این موارد در بخش همگانی محسوس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha