۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۴۸
کد خبر: 85564414
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

راه‌اندازی بخش ام آر آی بیمارستان امیرکبیر اراک

۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۴۸
کد خبر: 85564414
راه‌اندازی بخش ام آر آی بیمارستان امیرکبیر اراک

اراک - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بخش ام آر آی بیمارستان امیرکبیر اراک که به دلیل مشکلات فنی از مدار خدمت‌رسانی خارج شده بود، پس از هشت ماه تعطیلی، دوباره راه‌اندازی شد.

دکتر«علیرضا امانی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به مشکلات قبلی در خصوص ظرفیت‌های ام آر آی استان مرکزی، افزود: بیشتر ظرفیت‌های ام آر آی استان در دوره‌های قبلی به بخش خصوصی واگذار شده بود، اما با تلاش‌های صورت گرفته، ۲ ظرفیت جدید به سیستم دولتی اضافه شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: در حال حاضر نیز تعمیر دستگاه ام آر آی بیمارستان امیرالمومنین(ع) که از نوع هلیوم فری است که عمر طولانی‌تری دارد، در دستور کار قرار دارد.

دکتر امانی از پزشکان خواست تا با کاهش دستور ام آر آی‌های غیرضروری و القایی از سوی بیماران، فشار وارده بر دستگاه را کنترل کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی هم در حاشیه بازدید از دستگاه ام آی آر بیمارستان امیرکبیر اراک، ضمن تقدیر از حمایت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به خبرنگار ایرنا، گفت: مگنت دستگاه ام آر آی با پیگیری‌های فراوان تامین و با فراهم‌آوری گاز هلیوم مورد نیاز، دستگاه پس از ترخیص فوری از گمرک و انتقال به اراک با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال به مدار خدمت‌رسانی به مراجعین قرار گرفت.

نادرقلی ابراهیمی افزود: پیگیر تعمیر دستگاه ام آر آی بیمارستان امیرالمومنین(ع) نیز هستیم تا دغدغه‌های مردم و مراجعین در این خصوص، کاهش یابد.

۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق‌تخصص و یک‌هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته‌های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha