جذب ۹۰ پزشک متخصص در اراک

اراک - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: جذب۸۰ تا ۹۰ پزشک متخصص در اراک برای امسال در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر «علیرضا امانی» روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه در اراک، افزود: ۶۵ پزشک متخصص سال گذشته در اراک جذب شد که بخشی از نیاز درمانی در این راستا مرتفع شد.

وی بیان کرد: کمبود نیروی متخصص استان با جذب این تعداد در آبان ماه امسال کاهش می‌یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه گفت: تاکنون هیچ درجه‌ای در سامانه وزارت بهداشت برای بیمارستان ولیعصر(عج) اراک اعلام نشده و خبر اعلامی سندیت ندارد.

دکتر امانی افزود: گریدبندی مراکز درمانی روی نوع خدمات تغییر ایجاد نمی‌کند و تنها ضرر از نظر مالی با بیمه‌ها است که تخفیف داده می‌شود.

وی در ادامه به آلودگی هوای اراک و شمار بیماران اشاره کرد و ادامه داد: آلودگی هوا برای کودکان موجب افزایش مراجعه به مراکز درمانی اراک شده که بخشی از آن به علت رایگان شدن ارایه خدمات به کودکان زیر هفت سال است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک درباره مدیریت دارو هم گفت: ممکن است کمبود دارو در استان وجود داشته باشد که مربوط به کشور است و برخی اقلام مانند شیرخشک و انسولین در داروخانه‌های منتخب توزیع می‌شود.

دکتر امانی افزود: تله‌گذاری برای پشه آئدس در استان انجام شده و نتایج آزمایش حاکی از نبود این پشه است.

وی بیان کرد: تنها مرکز دیالیز دولتی استان مرکزی با ۲۰ تخت بستری آماده پذیرش است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک درباره راه‌اندازی فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری اراک توضیح داد: برای اتاق عمل این بیمارستان باید چند جراح جذب شود تا فاز سوم راه‌اندازی شود.

امانی افزود: تا زمانیکه پمپ بنزین مقابل بیمارستان ولیعصر(عج) جمع یا فعالیت آن متوقف نشود، بیمارستان به طور کامل جابه‌جا نمی‌شود.

وی بیان کرد: بیمارستان شازند به ۱۵۰ تخت بستری افزایش یافته و با تعهد پتروشیمی به عنوان مسئولیت اجتماعی ایجاد می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی بر این مجموعه نظارت دارد.

۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق‌تخصص و یک‌هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته‌های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha