۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۱
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85564492
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعضای بیمار مرگ مغزی در شهرکرد اهدا شد

۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۱
کد خبر: 85564492
اعضای بیمار مرگ مغزی در شهرکرد اهدا شد

شهرکرد- ایرنا- مسئول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای بدن مرد ۴۰ ساله مرگ مغزی از سوی تیم پزشکی بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد روز یکشنبه جداسازی و برای پیوند به بیماران نیازمند اهدا شد.

پانته‌آ رمضان‌نژاد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحوم علیرضا مهدی‌زاده از اهالی شهر مبارکه استان اصفهان بر اثر وقوع تصادف در جاده‌های چهارمحال و بختیاری در بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد بستری شد.

وی ادامه داد: خانواده این مرحوم ۴۰ ساله پس از آنکه مرگ مغزی وی از سوی تیم پزشکی تایید شد، رضایت به اهدای عضو دادند.

مسئول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در نهایت صبح روز یکشنبه کبد و کلیه‌های وی جداسازی و برای پیوند به بیماران نیازمند اهدا شد.

رمضان‌نژاد یادآور شد: این پانزدهمین مورد اهدای عضو ثبت شده در استان در سالجاری است.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری به لحاظ اهدای عضو در رتبه هشتم کشور قرار دارد گفت: در حال حاضر ۸۰ بیمار در استان چشم انتظار پیوند عضو هستند.

به گفته مسوول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، به منظور ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه skums.ac.ir نسبت به تکمیل «فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو» اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند که در ۳۶ درصد موارد، تیم‌های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده‌ها می‌شوند و این در حالی است که در چهارمحال و بختیاری از هر سه خانواده ۲ خانواده برای اهدای عضو بیمار خود اعلام رضایت می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha