۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85608483
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اعضای بدن ۲ بیمار مرگ مغزی در شهرکرد اهدا شد

۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۸
کد خبر: 85608483
اعضای بدن ۲ بیمار مرگ مغزی در شهرکرد اهدا شد

شهرکرد- ایرنا- مسوول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای بدن ۲ بیمار مرگ مغزی ۲۹ و ۵۹ ساله در استان جداسازی و به بیماران نیازمند اهدا شد.

پانته‌آ رمضان‌نژاد روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد عمل اهدای عضو در استان به ثبت رسید که با احتساب موارد جدید تعداد عمل اهدای عضو در استان طی سالجاری به ۲۰ مورد رسیده است.

وی ادامه داد: یکی از موارد جدید اهدای عضو مربوط به خانمی ۲۹ ساله از ده‌کهنه اردل بود که به سبب تصادف دچار مرگ مغزی شده و با سخاوت خانواده نیکوکار فاطمه احمدی، کبد و کلیه‌های این مادر جوان به بیماران نیازمند اهدا شد.

مسوول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در عمل دیگر، اعضای بدن سکینه چوپانی بانوی ۵۹ ساله از شهرکرد جداسازی و کبد وی اهدا شد.

رمضان‌نژاد یادآور شد: در استان یک واحد اهدای عضو مستقر در بیمارستان کاشانی فعال است اما چنانچه موردی از مرگ مغزی در بیمارستان امام علی(ع) تامین اجتماعی نیز گزارش و رضایت به عمل اهدای عضو انجام گیرد، تیم جداسازی اعضای بیمارستان کاشانی به آن بیمارستان اعزام و عمل جداسازی را انجام می‌دهد.

وی افزود: در استان یک واحد اهدای عضو مستقر در بیمارستان کاشانی فعال است اما چنانچه موردی از مرگ مغزی در بیمارستان امام علی(ع) تامین اجتماعی نیز گزارش و رضایت به عمل اهدای عضو انجام گیرد، تیم جداسازی اعضای بیمارستان کاشانی به آن بیمارستان اعزام و عمل جداسازی را انجام می‌دهد.

به گزارش ایرنا، سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند که در ۳۶ درصد موارد، تیم‌های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده‌ها می‌شوند و این در حالی است که در چهارمحال و بختیاری از هر سه خانواده ۲ خانواده برای اهدای عضو بیمار خود اعلام رضایت می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha