۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۷
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85564494
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

گردنه زاغه ملایر با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار ایمن‌سازی شد

همدان- ایرنا- رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر گفت: گردنه زاغه در محور ملایر- همدان به عنوان دومین گردنه برف‌گیر و کولاک‌خیز استان، با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار اصلاح و ایمن‌سازی شد و هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

"هاشم اسکندریان" روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: طول گردنه زاغه چهار کیلومتر است و نقش مهمی در ترانزیت بار و مسافر در محور شریانی ملایر به همدان و مسیر عکس دارد که با ایمن‌سازی این محور، میزان تلفات جاده‌ای در محدوده این گردنه به صفر رسیده است.

وی افزود: در گردنه زاغه اصلاح شیب عرضی با ۶۰ هزار مترمربع آسفالت شد و ۳.۵ کیلومتر نیوجرسی، چهار کیلومتر روشنایی روی نیوجرسی با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر نصب ۲۵۰ عدد تابلو، ۹ دستگاه چراغ چشمک‌زن نصب و ۲۶ کیلومتر خط‌کشی و راه‌اندازی ۱۲۰ پایه روشنایی را از دیگر اقدامات در راستای اصلاح و ایمن‌سازی محور گردنه زاغه عنوان کرد و ادامه داد: در راستای کاهش تصادفات، اصلاح و ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز این شهرستان در دستور کار است.

اسکندریان بیان کرد: در همین رابطه امسال ۱۰ نقطه حادثه‌خیز دارای تصادف در سطح این شهرستان اصلاح و ایمن‌سازی شد و سال گذشته نیز اصلاح و ایمن‌سازی بیش از ۲۱ نقطه دارای تصادف در این شهرستان اصلاح شد که یک رکورد بی‌سابقه است.

وی اصلاح و ایمن‌سازی پیچ سپنتا را یکی از مهمترین نقاط حادثه‌خیز عنوان کرد و گفت: این نقطه در محور ملایر- سامن با نصب نیوجرسی، نصب گاردریل، تابلو، تعدیل شیب شیروانی به طول ۶ کیلومتر و خاکریزی اصلاح و ایمن‌سازی شد.

گردنه زاغه ملایر با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار ایمن‌سازی شد

کاهش ۷۰ درصدی تلفات جاده‌ای در ملایر

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر همچنین ایمن‌سازی تقاطع فروز، اصلاح تقاطع و پیچ جوزان باند رفت به طول ۱۰ کیلومتر، تقاطع بیغش در محور اراک، پیچ ازناوله، عباسیه، خیرآباد، دوربرگردان انتهای حوزه همدان، شانه‌سازی آورزمان تا دهنوآورزمان و ایمن‌سازی ورودی و خروجی روستای نازول را از جمله نقاط حادثه‌خیز ایمن‌سازی طی چهار ماهه امسال در این شهرستان برشمرد.

اسکندریان ادامه داد: علاوه بر این ایمن‌سازی و آشکارسازی بیش از ۵۰ دماغه در حوزه استحفاظی این شهرستان شامل رنگ‌آمیزی دماغه‌ها، نصب تابلوی صلیبی، رفلکتور و استوانه ترافیکی است و نقاطی همچون ورودی و خروجی پل حرم‌آباد، سه راه دم سیاه، نقاط ورودی دانشگاه، پل بهشت هاجر و راه‌آهن، پیچ نسیبه و خروجی روستای بیغش نیز اصلاح شد.

وی با بیان اینکه با اصلاح و ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز، شاهد سیر نزولی کاهش تصادفات در محورهای ارتباطی این شهرستان هستیم، گفت: سال گذشته بر اساس گزارش مراجع رسمی، این شهرستان با ۱۸ درصد کاهش تلفات جاده‌ای نسبت به سال ۱۴۰۱ حائز رتبه اول استان همدان در کاهش تلفات شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر تاکید کرد: این در حالیست که در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، بر اساس آمار مراجع رسمی تلفات جاده‌ای در این شهرستان بیش از ۷۰ درصد کاهش یافت و تعداد تلفات از ۲۸ مورد به هشت مورد رسید که نشان از استانداردسازی جاده‌ها است.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای ۹۱۰ کیلومتر انواع راه است که ۱۴۲ کیلومتر آن بزرگراه، ۳۶ کیلومتر راه اصلی، ۱۳۸ کیلومتر راه فرعی، ۴۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۴۲ کیلومتر شوسه شنی روستایی و ۱۲۲ کیلومتر راه خاکی و بین مزارع و ۲ هزار و ۳۵۰ دهانه انواع پل و آبرو است که از این نظر ملایر در کریدور ارتباطی بسیار خوبی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha