۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۸
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85564510
T T
۱۳ نفر

برچسب‌ها

۶ عامل آتش زدن کاه و کلش مزارع در سلسله دستگیر شدند

خرم آباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی سلسله گفت: ۶ عامل آتش زدن کاه و کلش مزارع در شهرستان سلسله دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

روح اله حقی منصوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این متخلفان زیست محیطی اقدام به آتش زدن کاه و کلش و بقایای گیاهی مزارع کرده بودند که به دستور رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دستگیر شدند.

وی افزود: همچنین در روزهای گذشته یک کشاورز حین آتش زدن بقایای گیاهی مزارع کشاورزی خود در روستای ده سرخ مومن آباد دستگیر و روانه بازداشتگاه شد.

وی با اشاره به فعال بودن گشت مشترک ادارات محیط زیست، جهادکشاورزی، آتش نشانی و نیروی انتظامی در سطح شهرستان افزود: این افراد با گشت ویژه در سطح تمامی مناطق به محض مشاهده هرگونه آتش سوزی مزارع در محل حاضر می شوند و افراد خاطی را به دستور دادستانی دستگیر و روانه بازداشتگاه می کنند.

حقی منصوری بیان کرد: سوزاندن پسماند بقایای گیاهی مزارع کشاورزی برابر ماده ۲۰ قانون هوای پاک جرم محسوب می شود و افراد خاطی حسب دستور مسوولان قضایی شهرستان دستگیر می شوند و مورد برخورد قاطع قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی شهرستان آمادگی دارد در راستای خاک ورزی حفاظتی، حفظ منابع آلی خاک و جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی(کاه و کلش) مزارع کشاورزی تعدادی دستگاه خردکن کاه و کلش برای آن دسته از صاحبان وسایل نقلیه کشنده (تراکتور) که دارای اهلیت هستند به صورت تسهیلاتی با ثبت پیش فاکتور از نمایندگی های مجاز واگذار نماید.

وی گفت: متقاضیان می‌توانند جهت اطلاع بیشتر و تشکیل پرونده به واحد مکانیزاسیون جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه نمایند.

بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی و دیم در شهرستان سلسله وجود دارد که هرساله به کشت محصولات مختلف اختصاص می یابند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha