۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۲
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85566701
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پیش‌بینی برداشت چهار هزار و ۵۰۰ تن گردو از باغات "سلسله"

خرم آباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی سلسله گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تن گردو از باغات این شهرستان برداشت شود.

روح اله حقی منصوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کل وسعت باغات گردوی شهرستان ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار است که حدود ۳۰ هکتار از این مجموع در حال حاضر غیرمثمر می باشد.

وی میانگین تولید گردو در هر هکتار از باغات منطقه کهمان شهرستان سلسله را ۲ هزار و ۸۰۰ تن عنوان کرد و افزود: در سایر مناطق شهرستان نیز به صورت میانگین هزار و ۴۰۰ تن در هر هکتار برداشت می شود.

حقی منصوری با بیان اینکه هم اکنون پنج هزار و ۲۱۱ بهره بردار در راستای تولید این محصول در شهرستان فعالیت دارند گفت: سال گذشته هر کیلوگرم گردوی سبز به قیمت ۲ میلیون و ۵۰۰ و هر کیلوگرم گردوی خشک نیز به قیمت چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال معامله می شد که قطعا امسال افزایش خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سلسله قطب تولید گردوی استان بوده و بخش عمده ای از این محصول بسیار با کیفیت به خارج از شهرستان منتقل می شود باید تدابیری اندیشیده شود تا با ایجاد میادین میوه و تره بار توسط شهرداری به ویژه در مسیر عبور گردشگران منطقه تفریحی کهمان نسبت به ساماندهی فروش این محصول اقدام شود.

وی عنوان کرد: خام‌فروشی، خرید محصول تولیدی باغداران به بهایی اندک توسط واسطه‌ها و دلالان و فروش آن با برند( نام تجاری) استان های همجوار باعث شده است باغداران این شهرستان نتوانند سود آنچنانی از محصول برداشت شده خود داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha