واگذاری زمین به خانواده های چهارقلو و سه قلو در قزوین تسریع شود

قزوین - ایرنا - سرپرست اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت:‌ واگذاری زمین به خانواده‌های چهارقلو و سه قلو در قزوین هر چه سریع تر صورت پذیرد و ظرف یک هفته از طریق واگذاری مسکن اقدام شود.

وهاب میزانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مطابق تبصره ۱۱ لایحه بودجه ۱۴۰۲ به منظور حمایت از قانون خانواده و جوانی جمعیت، اداره کل راه و شهرسازی قزوین مکلف است تا یک قطعه زمین و یا واحد مسکونی به صورت رایگان در قالب شرایط مندرج در ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده‌های صاحب فرزندان چهارقلو و یا بیشتر اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه استان قزوین پس از ابلاغ قانون جمعیت جزو نخستین استان‌هایی بود که پیگیر واگذاری زمین است، تصریح کرد: یکی از دلایل طولانی شدن روند واگذاری، کمبود زمین در استان بود تا راهکار اساسی برای این مهم چاره اندیشی شود.

میزانی ادامه داد: نخستین مرحله واگذاری زمین رایگان در شهر اقبالیه و سپس در شهرستان بویین زهرا انجام شد که قرار است مابقی واگذاری‌ها نیز تا چند ماه آینده به صورت مستمر محقق شود.

به گفته این مسوول، این زمین‌ها رایگان است اما بعد از ۲ سال هزینه آماده سازی زمین گرفته می‌شود که مبلغ آن جزئی و ناچیز است و طی هشت سال و به صورت قسط بندی شده دریافت می‌شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی قزوین خاطرنشان کرد: در قالب قانون جوانی جمعیت که یک قانون جدید محسوب می‌شود، وزارت راه و شهرسازی مکلف به تامین زمین برای خانوارهای دارای سه فرزند شده که یک اقدام حمایتی بی نظیر در راستای تکریم بنیان خانواده محسوب می‌شود.

گفتنی است، براساس آمار موجود تعداد خانوارهای متقاضی مشمول این قانون در کشور بیش از ۳۰۰ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha