۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۹
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85564742
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود چهار هکتار زمین نهضت ملی مسکن در فاروج خراسان‌شمالی تامین شد

بجنورد-ایرنا- رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان فاروج در خراسان شمالی گفت: توافق نهایی برای ۳.۷ هکتار از اراضی محمدآباد این شهرستان برای طرح نهضت ملی مسکن انجام شد.

حسن ذبیحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این توافق پس از تایید نهایی نقشه تفکیکی در کمیسیون ماده پنج استان و اخذ اسناد تک برگی قطعات واگذاری در قالب گروه های ساخت انجام خواهد شد.

وی افزود: احداث بنا ۳۰۰ واحد در قالب قطعات سه واحدی در سایت مورد نظر انجام خواهد شد.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان فاروج اضافه کرد: تعهدات این شهرستان در راستای قانون نهضت ملی مسکن در ۲ شهر فاروج و تیتکانلو یک هزار و ۱۰۰ واحد است و در طی چهار سال محقق می شود.

وی ادامه داد: واگذاری ۳۵۰ واحد در شهر فاروج و ۱۸۰ واحد در تیتکانلو برنامه ریزی شده است.

ثبت نام یکهزار و ۲۰۰ واحد در فاروج

ذبیحی تاکید کرد: یک هزار و ۲۰۰ متقاضی تاکنون در راستای نهضت ملی مسکن شهرستان فاروج ثبت نام کردند و از این تعداد ۶۰۰ نفر تایید شدند.

وی بیان کرد: ۱۳۰ نفر تاکنون در ۲ شهر فاروج و تیتکانلو مبلغ اولیه خود را واریز کردند.

به گزارش ایرنا، سهم خراسان شمالی از طرح «نهضت ملی مسکن» سالانه ۱۱ هزار و ۶۹۰ واحد مسکونی و در مدت چهار سال، ۴۶ هزار و ۷۶۱ واحد مسکونی است که سهم سه شهر بزرگ آن به ترتیب برای بجنورد ساخت ۲۲ هزار و ۱۴۲ واحد، شیروان پنج هزار و ۵۶۸ واحد و اسفراین هفت هزار و ۷۹۸ واحد در مدت چهار سال است.

در مجموع ساخت ۲۸ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در دست ساخت است و حدود ۲۵ هزار نفر در این استان واجد شرایط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن شدند ضمن اینکه امکان ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی در برخی شهرهای استان وجود دارد و این اقدام در شهرستان های گرمه، جاجرم و اسفراین انجام شده است.

شهرستان فاروج با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha