ناوگان حمل و نقل دامپزشکی به ۴۰ خودروی جدید مجهز شد

تهران- ایرنا- رئیس سازمان دامپزشکی کشور از تجهیز ناوگان حمل و نقل این سازمان به ۴۰ خودروی جدید خبرداد و گفت: ناوگان جدید امکان ارایه خدمات در استان‌ های مرزی و مناطق کوهستانی و صعب العبور را دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مجتبی نوروزی در مراسم تجهیز ناوگان حمل و نقل سازمان دامپزشکی کشور ضمن تبریک روز خبرنگار افزود: در جنگ غزه ۱۵۰ تا ۲۰۰ خبرنگار به شهادت رسیده که این امر بیانگر عشق به کار و خدمت در این عرصه به نوعی جانبازی و گذشتن از جان است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهارداشت: تجهیز ناوگان حمل و نقل به منظور ارائه خدمات بهداشتی در استان‌ های مرزی و کوهستانی و صعب العبور انجام می شود.

وی تعداد نیاز این سازمان به خودروهای مجهز را در فاز اول بیش از ۲۰۰ دستگاه دانست و اظهارداشت: امروز ۴۰ دستگاه خودرو کی ام سی «KMC» به ناوگان حمل و نقل سازمان دامپزشکی کشور اضافه شده که امکان ارائه خدمات را در سراسر کشوردارند.

نوروزی ناوگان خودرویی سازمان دامپزشکی کشور را مستهلک دانست و گفت: در حال حاضر ۶۲۰ دستگاه خودرو زیر ۱۰ سال، ۹۰۰ دستگاه خودرو بالای ۱۰ سال داریم که این امر نیازمند توجه بیشتر است.

وی افزود: قرار است مابقی خودروهای جدید در پنج مرحله به این ناوگان اضافه شود.

سازمان دامپزشکی نیازمند بیش از ۱۰ همت اعتبار است

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن انتقاد از پایین بودن اعتبارات سازمان دامپزشکی کشور اظهارداشت: اگر می‌خواهیم جامعه ای سالم عاری از انواع بیماری داشته باشیم باید اعتبارات این بخش را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات این سازمان برای نظارت بهداشتی تنها ۴ همت (۴۰۰۰ میلیارد تومان) است گفت: طی مذاکراتی که با سازمان برنامه و بودجه داشته ایم مقرر شد حداقل ۲ همت ( ۲۰۰۰ میلیارد تومان) به اعتبارات این بخش اضافه شود.

وی درمان را خط مقدم سلامت جامعه دانست و تصریح کرد: پیشگیری بر درمان مقدم است و برای این مهم لازم است که اعتبارات سازمان دامپزشکی کشور به عنوان متولی سلامت جامعه و ناظر بر فراورده های خام دامی افزایش یابد.

نوروزی یکی دیگر از مشکلات سازمان دامپزشکی کشور را کمبود نیروی انسانی دانست و اظهارداشت: حداقل ۲ هزار نفر نیروی متخصص برای فرایند کنترل و نظارت بر سلامت بهداشتی ۱۷ میلیون تن فراورده خام دامی و ۱۳ میلیون تن نهاده های دامی نیاز داریم که اگر محقق نشود این سازمان در آینده نزدیک با مشکل روبرو خواهد شد.

وی گفت: در این خصوص با مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور مذاکراتی صورت گرفته است تا این میزان نیرو به بدنه سازمان جذب شود.

لزوم بروزرسانی ادوات و دستگاه های آزمایشگاهی سازمان دامپزشکی کشور

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تجهیز و بروز رسانی ادوات و دستگاه های آزمایشگاهی این سازمان را یک ضرورت دانست و افزود: بروز نبودن دستگاه های آزمایشگاهی مانعی برای صادرات به کشورها از جمله روسیه است، زیرا مرتب از سوی نهادهای بین‌المللی مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

وی اظهارداشت: لازم است هرچه سریعتر آزمایشگاه های مربوط به سازمان دامپزشکی کشور به ادوات و دستگاه های بروز دنیا مجهز شوند.

راه اندازی بیوبانک ژن برای کشور حیاتی است

نوروزی بیوبانک ژن (محل نگهداری ژن) را برای کشور حیاتی دانست و گفت: لازم است برای حفظ امنیت غذایی کشور مرکزی برای حفظ و نگهداری ژن بیماری ها راه اندازی شود که بتوانیم این ژن ها را حفظ کنیم زیرا بعد از این جنگ آینده کشورها جنگ ژن خواهد بود.

به گفته وی، برخی کشورها به دنبال دستیابی به ژن و سوش های طاعون گاوی هستند که ما این ژن ها را داریم و باید به خوبی از آنها نگهداری کنیم.

وی اضافه کرد: اکنون مرکزی برای بانک ژن با ویژگی های خاص و منحصر به فرد در نظر گرفته شده که در صورت تامین اعتبار برای حفظ و نگهداری ژن ها راه اندازی می شود.

ایجاد ۳ مواکب اربعین در مسیر نجف تا کربلا برای حفظ سلامت بهداشت غذا زائرین

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: برای نخستین بار ۳ مواکب در مسیر نجف تا کربلا به منظور حفظ سلامت بهداشت غذایی زائرین توسط سازمان دامپزشکی کشور ایجاد شده است در این مواکب ناظرین بهداشتی بر ذبح دام ها و مواد غذایی نظارت خواهند کرد.

ناوگان حمل و نقل دامپزشکی به ۴۰ خودروی جدید مجهز شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha