استاندار مرکزی: افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بهای مسکن خارج از توان مستاجران است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: حداکثر افزایش اجاره‌بهای مسکن مورد نظر در استان ۲۰ درصد بود اما شورای عالی مسکن ۲۵ درصد تعیین کرده که این میزان افزایش، خارج از توان مستاجران است و مجموعه استان مرکزی با آن موافق نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز یکشنبه در نشست شورای مسکن استان مرکزی افزود: به موجران توصیه می‌شود حداکثر سقف افزایش اجاره‌بها را ۲۰ درصد درنظر گرفته و شرط انصاف و اخلاق را در این مهم رعایت کنند.

وی بیان کرد: مالکانی که قصد دارند ملک خود را اجاره دهند حداکثر افزایش تا۲۰ درصد منطقی، ۲۵ درصد قانونی و فراتر از این درصد غیرقانونی و مستوجب پیگرد قانونی است.

استاندار مرکزی: افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بهای مسکن خارج از توان مستاجران است

شناسایی ۵۰ مشاور املاک متخلف در استان مرکزی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی هم در این نشست گفت: اجرای طرح مشاوران املاک با هدف نظارت بر واحدهای صنفی، امسال با حضور ۴۰ اکیپ آغاز و ۱۰۰ واحد بازرسی شد که در نتیجه ۵۰ واحد متخلف شناسایی شدند.

«سعید نورالهی» افزود: پنج واحد مشاور املاک در این طرح نظارتی مهر و موم شد و این طرح همچنان با قدرت در نقاط مختلف استان مرکزی در حال اجرا است.

وی بیان کرد: قانون ساماندهی زمین و اجاره‌بها تصویب شده و حداکثر افزایش اجاره‌بها ۲۵ درصد تعیین شده است که هم موجران و هم مشاوران املاک ملزم به رعایت این قانون هستند و باید تمامی مشاوران املاک استان این قانون را با نصب در محل کار به اطلاع مراجعان برسانند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی هم گفت: خروج ۳۵۰ اتباع خارجی در شهرک مسکونی شهید سلیمانی اراک به روند تکمیل پروژه آسیب زد و تحویل واحدها را به تاخیر انداخت.

«عباس یوسف‌زاده» افزود: بخشی از مشکلات درباره وضعیت انشعاب تاسیسات در شهرک شهید سلیمانی اراک بود که تداخل کار موجب شد تا تاخیر شکل گیرد و انشعابهای شهرک تا آخر هفته تمام می‌شود.

وی بیان کرد: برای آسفالت معابر این شهرک از شرکت خانه‌سازی کمک گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی به شیوه گروه‌سازی در استان مرکزی هدفگذاری شده که تاکنون هشت هزار و ۹۰۰ واحد آن تکمیل و تحویل شده و چهار هزار واحد نیز تا پایان شهریورماه تحویل متقاضیان می‌شود.

یوسف‌زاده افزود: سال گذشته ۵۰۰ میلیارد ریال تنخواه برای پروژه طرح اقدام ملی اراک جذب شد که تلاش می‌شود در سال جاری این اعتبار برای تمامی طرح‌های اقدام ملی مسکن استان جذب شود.

استاندار مرکزی: افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بهای مسکن خارج از توان مستاجران است

وی مهمترین مشکل پروژه هشت هزار و ۱۱۲ واحدی اقدام ملی مسکن اراک عدم اتصال به شبکه بانکی بود که بعد از گذشت سه سال، اکنون این مشکل حل شده و پیمانکاران می‌توانند از منابع مالی تسهیلات برای تسریع در ساخت استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۶۰۰ واحد مسکونی در پروژه مسکونی غدیر اراک پیش بینی شده که ۱۶ واحد آن آماده تحویل است.

تفاوت متقاضیان جوانی جمعیت با متقاضیان نهضت ملی این است که سامانه برای جوانی جمعیت باز است ولی برای سایرین قابلیت ثبت در سامانه وجود ندارد.

یوسف‌زاده بیان کرد: هزینه آماده‌سازی برای افراد دارای سه فرزند برآورد می‌شود و برای تضمین، از آنها چک دریافت می‌شود اما برای رفاه حال متقاضیان در خصوص پرداخت اقساط ۲ سال تنفس تعیین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ساخت ۹ مدرسه در طرح اقدام ملی مسکن در استان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: ساخت ۶۰۰ واحد در پروژه مسکونی غدیر اراک در دستور کار این بنیاد قرار گرفته است.

«علی عسگری» افزود: برای ساخت این پروژه، سه پیمانکار جذب شده و ۲۱۶ واحد در ۶ بلوک فعال شدند که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی تحویل متقاضیان می‌شود.

وی بیان کرد: از ۶۰۰ واحد پروژه مسکونی غدیر اراک برای ۲۲۶ متقاضی فراخوان اعلام شده و قیمت هر متر مربع واحدهای این پروژه ۱۱۷ میلیون ریال تعیین شده است.

۴۰ واحد مسکونی شهر جدید امیرکبیر فاقد انشعاب آب و فاضلاب است

مدیرعامل شرکت شهرهای جدید امیرکبیر نیز گفت: اکنون ۴۰ واحد در شهر جدید امیرکبیر آماده تحویل است اما انشعاب آب و فاضلاب متصل نیست.

«سعید میرزایی» افزود: در شهر جدید امیرکبیر، ارایه خدمات توسط دستگاههای خدمات‌رسان مطلوب نیست.

وی بیان کرد: آماده نشدن سند مالکیت در شهر جدید مهاجران موجب شده تا متقاضیان ناراضی و مشارکت مدنی کاهش یابد و تزریق پول به پروژه ممکن نباشد.

مدیرعامل شرکت شهرهای جدید امیرکبیر گفت: تزریق پول توسط بانک‌ها به طرح‌های ساخت اقدام ملی کُند و موجب تاخیر کار پیمانکاران شده است.

میرزایی افزود: برای کمک به پیشرفت طرح‌های اقدام ملی لازم است سند مالکیت ۹۸ هکتار به نام دولت انجام شود تا امکان استفاده از تسهیلات محقق و پیشرفت فیزیکی افزایش پیدا کند.

وی درباره متقاضیان اقدام ملی مسکن در دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۷۰۰ نفر از این دانشگاه در سامانه ثبت نام کردند که ۲۸۰ متقاضی،شرایط چهارگانه را دارند.

وی بیان کرد: برای ساخت واحدها در چهار محله، هشت هزار قطعه ظرفیت وجود دارد و زمین به متقاضیان تحویل می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرهای جدید امیرکبیر گفت: واحدهای بهاران در مهاجران آماده تحویل است اما ۱۳ نفر از متقاضیان وجه خود را کامل نکرده‌اند.

استاندار مرکزی: افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بهای مسکن خارج از توان مستاجران است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استان مرکزی، هم گفت: برای ۲ هزار و ۵۴۶ نفر در طرح جوانی جمعیت در ۱۱ شهر استان زمین تامین شده است.

«پروین مفتح‌زاده» افزود: بیشتر این واحدها در شهر امیرکبیر با ۹۹۲ قطعه و کمترین در شهر قورچی باشی خمین با یک قطعه است.

۱۴۱ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۰ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناسایی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha