افزون بر ۳۰۰ هزار نفر از نمایشگاه‌های اصفهان بازدید کردند

اصفهان- ایرنا- مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان گفت: افزون بر ۳۰۰ هزار نفر از ۳۶ عنوان نمایشگاه برپا شده در محل دائمی نمایشگاه‌های استان در سال گذشته بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،احمدرضا طحانیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۳۶ عنوان نمایشگاه عمومی و تخصصی و بیش از ۱۷۰ رویداد، سال گذشته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برپا و رویدادهای مختلفی در کنار هر نمایشگاه با هدف بسترسازی، تسهیلگری و شبکه‌سازی با حضور متخصصان، صنعتگران و فعالان اقتصادی با هدف ارتقاء سطح صنعت کشور و استان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان با بیان اینکه این نمایشگاه سال گذشته میزبان ۲۵ هیات تجاری از ۱۹ کشور بود، اظهار داشت: عملیات احداث گام(فاز) دوم نمایشگاه بین‌المللی اصفهان سال گذشته آغاز شد و سالن شماره ۲ آن با مساحت حدود هفت هزار و ۲۰۰ متر در مرحله فونداسیون و اجرای سازه قرار دارد که با بهره‌برداری از آن حدود ۶۰ درصد به فضای نمایشگاه اصفهان اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از یکهزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و راه‌اندازی گام(فاز) دوم این نمایشگاه مورد نیاز است، خاطرنشان کرد: کلیه معابر و زیرساخت‌های نمایشگاه تکمیل و در یکسال گذشته بیش از یکصد هزار مترمربع به فضای معابر این نمایشگاه افزوده شده است.

طحانیان بیان کرد: ظرفیت پارکینگ نمایشگاه از یک‌هزار و۲۰۰ دستگاه خودرو به حدود چهار هزار دستگاه افزایش یافته که در شرایط اضطراری تا حدود پنج هزار دستگاه را هم پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه بطور میانگین سال گذشته در هر ماه سه عنوان نمایشگاهی در اصفهان برگزار شده است، افزود: بر اساس هماهنگی‌ انجام شده ۴۳ عنوان نمایشگاهی با موضوع های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای سال جاری برنامه‌ریزی شده که نسبت به سال گذشته رشد بیش از ۱۵ درصدی پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان ادامه داد: بیش از ۱۴۰ هزار نفر از نمایشگاه‌های برپا شده در محل دائمی نمایشگاه‌های استان در سال جاری بازدید کردند.

وی اضافه کرد: انتخاب عنوان نمایشگاه‌های تخصصی در سال جاری از جمله خودرو، فرش و شهرداری‌ها با توجه به نیازهای بازار، صنعت و مخاطبان انجام شده است.

طحانیان با بیان اینکه بیش از۳۰ سایت نمایشگاهی در کشور وجود دارد، افزود: بزرگترین سایت‌های نمایشگاهی در پنج کلانشهر تهران، تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز واقع شده است که جایگاه نمایشگاه اصفهان از لحاظ به روز بودن و زیرساخت‌ها، پس از تهران قرار دارد.

به گفته وی، شرکت نمایشگاه اصفهان در سال‌های فعالیت خود به مرور از زیرساخت‌های سخت‌افزاری و رقابتی مطلوبی برخوردار شده است و در نظر دارد همسو با توسعه فیزیکی و تکمیل فازهای تعریف شده، بر اساس طرح‌های جدیدی که در دستور کار دارد، بهره‌وری از این زیرساخت‌ها را به حداکثر برساند.

وی ادامه داد: امروز یکی از استانداردترین سایت‌های نمایشگاهی کشور در اصفهان است و باید چابک سازی و کارآمدی این مجموعه و تحولات راهبردی آن نیز در دستور کار قرار گیرد که تعهد به انجام این کار جزو مأموریت‌های تازه شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان است.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی نمایشگاه بین‌المللی استان آذر سال ۹۴ با حضور وزیر امور خارجه وقت در منطقه «روشن‌دشت» اصفهان شروع شد.

این نمایشگاه طبق فناوری‌ها و استانداردهای نمایشگاه‌های مونیخ، دوبی و کیش طراحی و ساخته شده است.

این مجموعه طبق آخرین مدل نمایشگاهی جهان شامل یک سالن پیوسته با قابلیت تفکیک به سه سالن پنج هزار متری پیوسته طراحی و ساخته شده و از فضاهایی مانند ساختمان رجیستری، پاویون مذاکرات بین‌المللی، سالن گردهمایی‌ها و نشست‌های خبری، سالن‌های مذاکره، مجموعه رستوران‌ و کافی‌شاپ، توفقگاه متمرکز و فضای باز برگزاری نمایشگاه برخوردار است.

این مجموعه ۱۷ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی ساخته شده دارد و نخستین شهرک نمایشگاهی کشور به شمار می‌رود.

مساحت زمین پروژه در زمان فعلی، ۴۷۰ هزار مترمربع است.

موقعیت سایت در کنار رینگ چهارم ترافیکی موجب همجواری به چندین پروژه بزرگ اصفهان از جمله سیتی‌سنتر، سالن اجلاس بین‌المللی، دانشگاه آزاد اسلامی، راه‌آهن، فرودگاه، منطقه گردشگری شرق استان و رودخانه زاینده‌رود شده است.

مرحله نخست شامل فضاهای سالن نمایشگاه(سالن اصلی ۱۵ هزار مترمربع)، ساختمان رجیسترینگ به مساحت تقریبی زیربنایی سه هزار مترمربع، ساختمان اداری، خدماتی پشتیبانی به مساحت حدود ۹ هزار متر مربع است.

همچنین فضای نمایشگاهی روباز، پارکینگ روباز،ساختمان تاسیسات مکانیکی، فضای سبز، تونل‌های تاسیساتی آدم‌رو، فضاهای سواره‌رو و پیاده‌رو، رستوران، کافی‌شاپ، سرویس‌های بهداشتی محوطه، ساختمان الکتریکال، مخزن آب آشامیدنی و آتش‌نشانی، مخزن آب خاکستری فضای سبز و پل‌های عابر پیاده طرفین سالن اصلی از دیگر بخش‌های آن به شمار می‌رود.

سالن اصلی نمایشگاه شامل یک سالن است که قابلیت برگزاری سه نمایشگاه پنج هزار مترمربعی بصورت مجزا را دارد. همچنین قسمت رجیسترینگ، اتاق‌های مذاکره و جلسات، اتاق مدیریت، کافی‌شاپ، نمازخانه و انبار را نیز در خود جای داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha