پرونده‌های استردادی اموال تملیکی گیلان رشد هزار درصدی دارد

رشت - ایرنا- مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان از رشد هزار و ۱۶۸درصدی پرونده‌های استرداد طی چهار ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: تلاش شده تا حد امکان کالاها به صاحبان اصلی شان مسترد شود که در سال جاری تاکنون ارزش ریالی این پرونده‌ها ۹۴۸ میلیارد و ۵۹ میلیون ریال است.

احمد رضا موقری صبح امروز به مناسبت پاسداشت یاد و خاطره شهید صارمی و روز خبرنگار در بازدیدی از خبرگزاری ایرنا گیلان و تبریک این ایام گزارشی از عملکرد این مجموعه طی سال جاری ارائه کرد و گفت: این‌ رقم در مدت زمان مشابه سال قبل معادل ۷۴ میلیارد و ۷۵۶ میلیون و ۷۸۱ هزار ریال بوده است.

وی افزود: در این مدت ۸۲۹ فقره پرونده اموال تملیکی در گیلان تعیین تکلیف شد که نسبت به سال قبل ۵۳ درصد دارد.

وی تصریح کرد: ۱۷۰ میلیارد و ۷۵۷ میلیون و ۵۰۳ هزار ریال از اموال تملیکی استان در این مدت به فروش رسید که این میزان در سال قبل در این مدت ۶۸ میلیارد و ۷۳۳ میلیون و ۵۶۶ هزار ریال بود و عملا امسال رشد ۱۴۸ درصدی حاصل شد.

وی در ادامه با بیان اینکه ارزش کالاهای انهدام شده طی چهار ماهه نخست امسال ۲۳ درصد کاهش یافته است و تلاش شده بخشی از این کالاها به صاحبان اصلی آن مسترد شود، افزود: پارسال در این زمان ارزش کالاهای منهدم شده ۶۸ میلیارد و ۷۱۶ میلیون و ۷۳۷ هزار ریال بود که امسال این رقم به ۵۳ میلیارد و ۸۵ میلیون و ۸۱۷ هزار ریال کاهش یافته است.

موقری بیان کرد: طی امسال اموال تملیکی گیلان ۹ میلیارد و ۹۳۰ میلیون و ۳۱۴ هزار ریال کالا را اعاده کرد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۳۹ میلیارد و ۳۷۴ میلیون و ۱۰ هزار ریال بود، ۹۳ درصد کاهش دارد.

وی، ارزش کالاهای واگذار شده را در این مدت ۹۰میلیارد و ۵۴ میلیون و ۷۲۱ هزار ریال ذکر کرد درحالی که در مدت مشابه سال قبل ارزش کالاها در این بخش هشت میلیارد و ۴۷۷ میلیون و ۳۵ هزار ریال بوده است.

سازمان اموال تملیکی یکی از شرکت‌های دولتی تابعه وزارت امور اقتصاد و دارایی است که از جایگاه حقوقی و استقلال مالی برخوردار است. هدف اصلی از تشکیل این سازمان تمرکز کلیه امور مربوط به جمع آوری، نگهداری، اداره و فروش اموالی که به موجب قانون به تملک، ‌ تصرف، تحت توقیف و یا مدیریت دولت در می آید، می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha