۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۳۳
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85565264
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان: مفاهیم و ارزش‌های دینی با زبان هنر تبیین شود

اهواز- ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: مفاهیم و ارزش‌های دینی، عاشورایی و اهل بیت (ع) باید با زبان هنر، فرهنگ و رسانه تبیین شود.

به گزارش ایرنا مجید منادی روز یکشنبه در آیین رونمایی از پوستر هشت رویداد فرهنگی و هنری اربعینی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، دغدغه هنرمندان و اهالی فرهنگ خوزستان، در آستانه حرکت جهانی اربعین حسینی را مهم و قابل ستایش عنوان کرد و خروجی آن را حفظ شعائر حسینی دانست.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه و وظیفه اهالی فرهنگ در قبال فرهنگ عاشورا افزود: در برنامه‌های متعدد اربعین در حوزه فرهنگ و هنر هر کسی به گونه‌ای سهم و نقش خود را ایفا می‌کند اما مهم‌ترین جلوه‌ای که در شور و شعور هنری و فرهنگی خود را نشان می‌دهد مساله عاشورا، امام حسین(ع) و روح آزادگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: هنرمندان در حوزه‌های مختلف همچون موسیقی، نمایش، ادبیات و رسانه سعی دارند با روش‌های مختلف و متنوع سهم و نقش خود را در اربعین حسینی نشان دهند و بیان کنند.

وی با اشاره به رویدادهای مختلف هنری و فرهنگی اربعینی در استان ادامه داد: به منظور جلوگیری از تعدد برنامه‌های مختلف، این فعالیت ها به صورت متمرکز برنامه‌ریزی شد و هشت رویداد فرهنگی و هنری شاخص مد نظر قرار گرفت.

به گفته منادی این‌ رویدادها شامل همایش استانی "آواها و نغمه‌های حسینی"، سوگواره های ملی "دلنوشته‌های عاشورا" و "تئاترهای میدانی تعزیه"، همایش "آستان جانان"، نمایش‌های آیینی "اشک سرخ"، موکب رسانه‌ای اربعین، سومین سوگواره منطقه‌ای تعزیه خوانی "رأیت سرخ"، سوگواره "رسانه اربعین حسینی"، و رویداد تجسمی "کربلاطریق الاقصی" هستند.

وی تاکید کرد: در رویدادهای امسال ابتکارات نوینی ایجاد شده تا چتر فرهنگی و هنری به اندازی کافی گسترده شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف در برگزاری هر چه بهتر این رویدادها اشاره کرد و افزود: موتور محرک و اصلی این رویدادها مردم‌و هنرمندان هستند و ما به عنوان مسئول تلاش می‌کنیم تا موانع احتمالی که وجود دارد را برطرف کنیم.

در این آیین پوستر هشت رویداد فرهنگی هنری اربعینی در این آیین با حضور هنرمندان و اهالی فرهنگ رونمایی شد.

حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت گذرگاه مرزی چذابه از اول ماه صفر شروع شده است و تقریبا تعداد زائران نسبت به روزهای قبل رو به افزایش است.

از ابتدای ماه صفر تا روز گذشته ۳۵۴ هزارو ۴۵۲ زائر از پایانه های مرزی استان تردد داشتند.

چذابه و شلمچه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام سه گذرگاه رسمی و بین المللی تردد زائران اربعین حسینی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha