بدرقه ورزشکاران کرمانی پارالمپیک پاریس

کرمان - ایرنا - چهار ورزشکار کرمانی "سعید افروز "و "سیدمهدی شاهرخی " در دو و میدانی، "علی‌سینا منشأ زاده" تیراندازی با کمان و "سینا ضیغمی‌نژاد " در شنا به عنوان نمایندگان استان در رقابت های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس شامگاه یکشنبه با حضور مسئولان بدرقه شدند.

به گزارش ایرنا، استان کرمان در حالی چهار نماینده در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن، ۹ ورزشکار در بازی‌های ۲۰۱۶ برزیل و چهار نماینده در پاراالمپیک توکیو داشت که امسال نیز کاروان استان کرمان چهار نماینده از جمله سه بازیکن و یک مربی برای بازی‌های پارالمپیک و یک مربی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس داشت.

بدرقه ورزشکاران کرمانی پارالمپیک پاریس
آیین اعزام ورزشکاران کرمانی به بازی های پاراالمپیک ۲۰۲۴ پاریس

درخشش ورزشکاران کرمانی در کاروان کیفی ایران

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در این آیین گفت: آیین بدرقه و اعزام این افتخارآفرینان برای حضور در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس امشب برگزار شد و امیدوارم این ورزشکاران در کنار کسب سهمیه، تلاش ها و سختی هایی که تحمل می کنند، عناوین و مدال های خوش‌رنگی را نیز به دست آوردند.

میثم پاریزی با بیان اینکه قهرمانی ها و مدال آوری های زیادی در گذشته با توجه به ظرفیت های ورزشی استان کرمان اتفاق افتاده و پرچم جمهوری اسلامی بارها و بارها در میادین بین‌المللی به اهتزاز درآمده است افزود: این افتخارآفرینی‌ها باعث غرور و انگیزه برای جوانان کشور و این استان شده و ظرفیتی به وجود آورده تا این مسیر با قدرت ادامه یابد.

وی تصریح کرد: کاروان ما براساس تصمیمات چندین سال است که به صورت کیفی به لحاظ جمعیتی به این رقابت‌ها اعزام می شود و این موضوع شاید خیلی مورد پسند جامعه ورزش نباشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان ادامه داد: گستردگی کاروان ایران شاید بتواند انگیزه ای ایجاد کند تا جوانان فضای پر از زیبایی و رقابت را تجربه کنند و این اتفاق باعث کسب سهمیه و سکوی بیشتری در این بازی‌ها شود.

وی گفت: کاروان جمهوری اسلامی امروز کار خود را در رقابت های المپیک ۲۰۲۴ پاریس خاتمه داد که عملکرد این کاروان رصد می شود و این اتفاق برای استان کرمان نیز از گذشته تا امروز مسیر رو به رشدی داشته است.

پاریزی عنوان کرد: استان کرمان با وجود تصمیماتی که به لحاظ اعزام کیفی برای کاروان ایران گرفته شده، اُفتی نداشته و همچنان شاهد حضور پررنگ قهرمانانی از این استان هستیم.

وی افزود: سعید افروز ورزشکار و سیدمهدی شاهرخی مربی دو و میدانی، علی سینا منشأ زاده ورزشکار تیراندازی با کمان و سینا ضیغمی نژاد در رشته شنا به عنوان افتخارات ورزش استان کرمان برای پاراالمپیک پاریس سهمیه کسب کردند که امیدوارم بتوانند در این میدان، بدرخشند.

بدرقه ورزشکاران کرمانی پارالمپیک پاریس
آیین اعزام ورزشکاران کرمانی به بازی های پاراالمپیک ۲۰۲۴ پاریس

جای خالی باشگاه‌ها و بنگاه های اقتصادی برای بدرقه ورزشکاران کرمانی

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان همچنین گفت: انتظار ما این بود که مراسم اعزام چکیده ورزشکاران بومی استان کرمان با اقبال عمومی برگزار شود اما جای بنگاه های اقتصادی، صنایع و مدیران باشگاه های صنعتی در این مراسم خالی است و باشگاه ها و بنگاه های اقتصادی برای نخستین بار ریالی برای مراسم امروز کمک نکردند.

وی یادآور شد: استانی که در چشم ورزش کشور به استانی ورزشی قضاوت می شود نمی تواند خدماتی به فرزندان خود داشته باشد و در این زمینه قضاوت با مردم باشد.

پاریزی افزود: رسانه ها به فضای انگیزه و نشاط در استان کمک کنند و انتظار می رود حمایت از اداره کل ورزش و جوانان برای احقاق حق ورزشکاران جدی تر پیگیری شود.

وی تاکید کرد: این موضوع خیلی بد است، ورزشکارانی که سهمیه بازی‌های پارالمپیک را کسب کرده، قرارداد حداقلی با باشگاه ها دارند و رقم این قرارداد که قابل قیاس با سایر رشته ها نیست اما این رقم نیز هنوز پرداخت نشده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در ادامه با تاکید بر اینکه انتظار هدفمند شدن اقدامات مجموعه صنایع و بنگاه های اقتصادی به ویژه در حوزه مسئولیت اجتماعی با توجه به بوم و اقلیم این استان وجود دارد گفت: تلاش کردیم با بضاعتی که داریم، ورزشکاران خود را حمایت کنیم و امیدوارم شاهد افتخار آفرینی و ایجاد انگیزه از سوی این ورزشکاران به عنوان الگو باشیم و این ظرفیت منتج به ایجاد نشاط و شادابی در جامعه شود.

ورزش کرمان را به پیشران‌های اقتصادی استان معرفی می‌کنیم

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان نیز با بیان اینکه ظرفیت‌های ورزشی استان کرمان را با نگاه علمی به پیشران های اقتصادی استان معرفی کنیم، افزود: کرمان با ۴۲ نوع کانی معدنی به عنوان بهشت معادن ایران شهرت دارد و کشاورزی ما سالانه هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی از را تولید می کند.

علی بیگ زاده ادامه داد: یک هزار و ۵۰۰ کارخانه در حوزه صنعت استان کرمان داریم که این صنایع تابع قوانین استاندارد اجباری هستند، همچنین این استان موقعیت خاصی در حوزه دانشگاه ها، دانشمندان و دانشگاهیان دارد.

معاون استاندار کرمان بیان کرد: منابع انسانی بالاترین، با ارزشترین و استراتژیک ترین سرمایه ما در این استان است و این منابع در حوزه ورزش نیز وجود دارد و تعداد زیادی از ورزشکاران کرمانی هر ساله در سطح ملی و بین المللی می درخشند که باعث افتخار ما است.

بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ به میزبانی پاریس پایتخت کشور فرانسه برگزار می شود و ورزشکاران کرمانی فردا برای حضور در این رقابت ها اعزام می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha