۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85565465
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رزمایش جهادی دامپزشکی در روستاهای محروم زنجان اجرا شد

زنجان - ایرنا -مسئول گروه جهادی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: اردوی دامپزشکی با عنوان رزمایش جهادگران فاطمی چهار توسط گروه جهادی شهید سلیمانی این اداره کل در روستاهای محروم سطح استان اجرا شد.

فردین باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اردوها با شرکت ٢٠ نفر از نیروهای سازمان و دانشجویان بسیجی با ارائه چهار هزار و ۱۹۴ خدمت رایگان در روستاها و مناطق محروم و کم برخوردار برگزار شد.

وی افزود: در این اردو، گروه های عملیاتی دامپزشکی به مناطق محروم روستایی اعزام شدند و در راستای محرومیت زدایی، خدمات رایگان دامپزشکی شامل مایه کوبی دام‌ها علیه انواع بیماری ها، ویزیت دام و طیور و همچنین خدمات مشاوره‌ای در خصوص نحوه صحیح تغذیه و بهداشت دام را ارایه کردند.

این مسوول ادامه داد: در این اردوها ۲ هزار و ١٢٢ راس دام علیه بیماری آبله، یک هزار و ٢٠٠ راس دام علیه بیماری پی پی آر، ۶۲۰ راس دام علیه بیماری شاربن، ١٨٣ راس دام سبک علیه بیماری بروسلوز و ٩ قلاده سگ صاحبدار علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

وی گفت: همچنین جهت مبارزه با انگل های دامی ۵۰۰ متر مربع جایگاه دام و ٢٠٠ راس گوسفند سم پاشی شد.

باقری ادامه داد: در این اردوی جهادی به منظور کمک به اقشار نیازمند و صاحبان دامداری‌های کوچک، چهار دوره آموزشی و ترویجی برای روستاییان و عشایر استان با موضوع بیماری های مشترک بین انسان و دام، بیماری برسلوز (تب مالت)، تغذیه و بهداشت دام و کنترل و پیشگیری از بیماری هاری برگزار و معاینه دام های بیمار و ارائه نسخه های لازم برای ۶۰ راس دام سبک و سنگین به صورت رایگان انجام شد.

مسوول گروه جهادی اداره کل دامپزشکی استان زنجان خاطر نشان کرد: یکی از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی حمایت از محرومین و گسترش خدمات به مناطق محروم است که امروز نیز این برنامه جزو اولویت‌های شبکه دامپزشکی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha