۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۴
کد خبر: 85565531
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۵۴ زوج نابارور استان مرکزی در صندوق بیمه سلامت نشان‌دار شدند

اراک - ایرنا - سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: ۹۵۴ زوج نابارور این استان در صندوق بیمه سلامت این استان از سال ۱۴۰۰ تاکنون نشان‌دار شدند.

به گزارش ایرنا، بابک بوالحسنی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: در زمینه خدمت زوج‌های نابارور هم‌اکنون ۵۹ قلم دارو، ۵۷ خدمت آزمایشگاهی و ۲۰ عمل جراحی ناباروری انجام می‌شود و این صندوق سهم بالایی از درمان این قشر را پرداخت می‌کند.

وی بیان کرد: سه میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال هزینه زوج‌های نابارور این استان در سال ۱۴۰۰، ۱۶ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱، ۱۹ میلیارد ریال در سال گذشته و چهار میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال در سه ماه نخست امسال پرداخت شده است.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: بیشترین افراد عضو صندوق این بیمه با ۳۲۳ هزار نفر مربوط به روستائیان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است که خدمات آنها به صورت رایگان است.

بوالحسنی اظهار کرد: کارکنان دولت هم از قدیمی‌ترین بخش این صندوق‌است که هم‌اکنون ۸۲ هزار نفر عضو آن هستند.

وی گفت: ۱۷ هزار و ۶۰۰ نفر نیز از صندوق کمیته امداد و حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر از صندوق سایر اقشار از جمله طلاب و دانشجویان بهره‌مندند.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی اضافه کرد: ۱۹۵ هزار نفر هم از خدمات بیمه سلامت همگانی بهره‌مندند و به ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از اتباع خارجی نیز از طریق این بیمه خدمات ارایه می‌شود.

بوالحسنی عنوان کرد: ۷۴۴ موسسه طرف قرارداد با بیمه دی در استان مرکزی است که هزینه‌ها برای بیمه شدگان یا به صورت مستقیم یا بر اساس اسناد و مدارک پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: ۶ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال سال گذشته بابت خرید خدمات در استان مرکزی هزینه شد و در این سال ۲ میلیون ۵۳۸ هزار مراجعه بستری و سرپایی به ثبت رسید.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی افزود: بیشترین هزینه سازمان بیمه سلامت این استان در سال گذشته مربوط به بخش بستری، دارو و دیالیز بود.

بوالحسنی یادآور شد: افتتاح صندوق بیماران خاص و سخت درمان یکی از توفیقاتی است که از سه سال گذشته در این استان صورت گرفت و در راستای این صندوق به ۱۰۷ گروه بیماری خدمات ارایه می‌شود و پرداخت هزینه از سوی این افراد به شکل چشمگیری کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه، ۱۸ هزار و ۲۰۰ نفر برای این صندوق در استان مرکزی تاکنون نشان‌دار شده‌اند، تصریح کرد: ۳۴۶ پرونده در سال اول اجرای این طرح یعنی در سال ۱۴۰۱ در استان تشکیل و ۳۸ میلیارد ریال پرداخت شد.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: تشکیل پرونده این بیماران در سال گذشته به یک‌هزار و ۲۳۲ نفر با پرداختی ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه و در سه ماهه اول امسال ۱۶۰ پرونده تشکیل و ۱۲ میلیارد ریال پرداخت شده است.

بوالحسنی عنوان کرد: در مجموع طی سه سال اجرای این طرح، یک هزار و ۷۳۸ پرونده در استان مرکزی تشکیل و ۱۵۰ میلیارد ریال هم پرداخت شده است.

وی گفت: بیشترین خدمات و مراجعه به این صندوق از سوی بیماران سرطانی صورت گرفته است.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی اضافه کرد: اجرای طرح دارویار از دیگر توفیقات است که در راستای آن یارانه دارو مستقیم به بیمار پرداخت می‌شود که با اجرای این طرح ۶۱۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱، یک هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال در سال گذشته و در سه ماه نخست امسال، ۴۶۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

بوالحسنی بیان کرد: هفت قلم داروی بسیار گران قیمت درمان سرطان نیز به تازگی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

۴۵ درصد از جمعیت یک میلیون و ۴۱۳ هزار نفری استان مرکزی معادل ۶۴۴ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha