۱۸ هزار و ۱۹۴ بیمار سخت درمان در بیمه سلامت استان مرکزی نشان‌دار شدند

اراک - ایرنا - سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: ۱۸ هزار و ۱۹۴ بیمار سخت درمان هم‌اکنون در بیمه سلامت این استان نشان‌دار شده‌اند.

به گزارش ایرنا، بابک بوالحسنی روز شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: خدمات درمانی برای بیماران نشان‌دار شده در مراکز دولتی رایگان است و این افراد اگر مبالغی را در مراکز خصوصی انجام دهند، سالانه می‌توانند ۷۰۰ میلیون ریال دریافت کنند.

وی با بیان اینکه، این مبلغ سال گذشته برای هر بیمار ۵۰۰ میلیون ریال بود که امسال به ۷۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است، گفت: تعداد بیماری‌های تحت پوشش این بیمه از پنج بیماری به ۱۰۷ بیماری افزایش یافته است.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: ۱۰ بیماری پرهزینه استان به ترتیب شامل، سرطان، اهدا کنندگان کلیه، سی پی (فلج مغزی)، اوتیسم، بیماری قلبی و عروقی، ام اس، سکته‌های مغزی، پرفشاری خون، بیماری‌های مادرزادی و دیابتی است.

بوالحسنی عنوان کرد: ۶۴۱ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت در استان مرکزی هستند که از این تعداد، ۳۲۴ هزار نفر جمعیت روستایی، ۸۱ هزار نفر کارکنان دولت و بقیه در راستای بیمه سلامت ایرانیان است.

وی، جمعیت صندوق سایر اقشار تحت پوشش این بیمه را در استان مرکزی ۴۱ هزار نفر اعلام کرد و گفت: بیمه سلامت همگانی طبق قانون ۱۴۰۱، برای پنج دهک اول رایگان است که از ابتدای طرح تاکنون ۱۱۱ هزار نفر از مزایای این طرح بهره‌مند شده‌اند.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی افزود: در چهار ماه اول امسال،۸۳ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال سهم سازمان برای بیماران خاص پرداخت شده است.

بوالحسنی عنوان کرد: بیمه سلامت استان مرکزی به اهدا کنندگان کلیه نیز ۸۳۰ میلیون ریال اهدا می‌کند.

وی اظهار کرد: طرح پوشش بیمه رایگان کودکان تا زیر هفت سال در راستای طرح حمایت از جوانی جمعیت با جدیت دنبال می‌شود.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: حمایت از زوجین نابارور از دیگر خدمات و طرح‌های در مسیر جوانی جمعیت است که حدود ۵۶ قلم دارو، ۵۹ خدمت آزمایشگاهی و ۲۰ عمل ناباروری برای این قشر انجام می‌شود.

بوالحسنی عنوان کرد: این طرح از سال ۱۴۰۰ کلید خورد و در چهار ماه اول امسال هفت میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال برای یک‌هزار و ۶۶ زوج نابارور نشان‌دار پرداخت شده است.

وی گفت: طرح دارویار از دیگر طرح‌های مهم است که از سال ۱۴۰۱ کلید خورد و در چهار ماه ابتدای امسال ۶۱۰ میلیارد ریال بابت این طرح از محل ارز ترجیحی پرداخت شده است.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون بیمه سلامت این استان یک‌هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به موسسات خصوصی و دولتی طرف قرارداد خود پرداخت کرده است.

۴۵ درصد از جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی معادل ۶۴۱ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت در استان مرکزی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha