۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۱
کد خبر: 85565633
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تغییرات در اعضای امنیتی کابینه سئول؛ وزیر دفاع تغییر کرد

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری کره جنوبی اقدام به تغییر در سطوح امنیتی دولت سئول زد و وزیر دفاع خود را برکنار و در پستی دیگر قرار داد و فرد جدید را به جای وی در این سمت معرفی کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری یونهاپ در خبری فوری گزارش داد: «یون سوک یول» (Yoon Suk Yeol) رئیس جمهوری کره جنوبی، «کیم یونگ هیون» (Kim Yong-hyun) رئیس خدمات امنیتی ریاست جمهوری را به عنوان وزیر دفاع این کشور معرفی کرد.

یونهاپ در ادامه این خبر فوری افزود: در همین حال رئیس جمهوری کره جنوبی، «شین وون سیک» (Shin Won-sik) وزیر دفاع برکنارشده را به عنوان مشاور جدید امنیت ملی معرفی کرد.

بنابراین گزارش «چونگ جین سوک» (Chung Jin-suk) رئیس کارکنان ریاست جمهوری کره جنوبی در یک نشست خبری دراین باره گفت: «چانگ هو جین» (Chang Ho-jin)، مشاور امنیت ملی نیز به عنوان مشاور ویژه امنیتی و امور خارجی که پست جدید است، معرفی شد.

یونهاپ گزارش داد: کیم یونگ هیون، ژنرال سه ستاره ارتش کره جنوبی، از زمان به روی کار آمدن یول در ماه هم ۲۰۲۲ عهده دار سمت «سرویس امنیت ریاست جمهوری» بود. معرفی وی به این سمت مشروط به تایید پارلمان در جلسه استماع است گرچه رئیس جمهوری می تواند بدون توجه به نتیجه استماع پارلمان فرد معرفی شده را در این مقام منصوب کند.

یونهاپ به جزئیات بیشتر این خبر اشاره ای نکرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha