۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85565685
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۴۸ گیت در شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی تدارک دیده شد

آبادان - ایرنا - معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: ۴۸ گیت برای عبور زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه مهیا شده است.

مسعود خواست‌خدایی دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۴۸ گیت برای تردد در پایانه مرزی شلمچه آماده شده که از این تعداد ۲۴ گیت در سالن‌های ورودی و خروجی و ۲۴ گیت برای ترددهای اضطراری مهیا شدند.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی سایر نهادهای اجرایی، شهرداری‌های معین شهرستان‌های مختلف و مردم تمامی زیرساخت‌ها در مرز شلمچه فراهم است تا زائران تردد آسانی برای مشرف شده به کربلا داشته باشند.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: با توجه به اینکه تردد زائران اربعین حسینی در فصل گرما انجام می‌شود تمهیدات لازم برای نصب سایبان‌ها، وسایل خنک کننده و خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران در اولویت کاری دستگاه‌های ستاد اربعین قرار گرفت و این امکانات اکنون در شلمچه مهیا است.

خواست‌خدایی پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی را یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخ عنوان‌ و بیان کرد: خدمت رسانی به زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) یک افتخار و وظیفه است که باید به بهترین شکل انجام شود.

وی افزود: با توجه به گرمای هوا عبور از رمز به صورت ۲۴ ساعته در حال انجام است و پیش‌بینی لازم برای عبور آسان و بدون معطلی زائران عتبات عالیات اندیشیده شده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی (ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha