۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۴
کد خبر: 85565691
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

طرح اقتدار پلیس پایتخت؛ دستگیری ۱۹۳ نفر از جمله چند شاخ مجازی

تهران بزرگ - ایرنا - فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در راستای اجرای طرح اقتدار پلیس پایتخت، ۱۹۳ نفر از جمله چند شاخ مجازی که اقدام به شرارت کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار عباسعلی محمدیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران تاکید کرد: همراه داشتن سلاح سرد حتی یک چاقو ممکن است در برخی مواقع یک قتل را به لحاظ روانی به فرد تحمیل کند.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه قانون نگهداری و حمل سلاح نامتعارف چندین سال است که در مجلس تصویب شده و در کشور اجرا می‌شود؛ هشدار داد که حمل این اسلحه ها جرم است.

به گفته وی، در یکی دو استان کشور این سلاح‌ها برای قصابی و ... تولید می‌شود اما استفاده غیرمتعارف از این ابزار جرم است.

جمع آوری چند صد قبضه سلاح غیرمتعارف از مغازه های تهران

سردار محمدیان تاکید کرد: همچنین چند صد قبضه سلاح سرد غیرمتعارف از مغازه‌های مختلف تهران جمع آوری شد و طی عملیات ۷۲ ساعته ای ۱۹۳ نفر از افرادی که اقدام به شرارت و نزاع و درگیری کرده و متواری شده بودند، با اشراف اطلاعاتی، دستگیر شدند.

رییس پلیس پایتخت هشدار داد که برخی سلاح‌های شبه گرم شاید کشنده نباشد اما چون شکل آن شبیه سلاح گرم است مجازات دارد؛ اگر این سلاح شبه گرم هنگام دستگیری در دست فرد باشد همکار ما با این افراد برخورد می‌کند.

سردار محمدیان گفت: در چهار استان مختلف این افراد را دستگیر کردیم؛ بنابراین هر جا شرارتی یا درگیری می‌شود افراد متواری می‌شوند و ردیابی آنها زمان بر است اما قطعا دستگیر می‌شوند.

وی تاکید کرد: مغازه داران بدانند فروختن سلاح‌های سرد غیرمتعارف جرم است و اگر به صورت تزیینی هم بفروشند دفعه اول پلمب و اخطار است.

رییس پلیس پایتخت عنوان کرد: مردم هرجا دیدند که سلاح های سرد غیرمجاز مثل چاقو، قمه، پنجه بوکس و امثالهم به فروش می‌رسد به پلیس خبر داده تا اقدام به جمع آوری و برخورد کنیم.

در ادامه سرهنگ سعید راستی رییس مرکز عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ هم به خبرنگاران گفت: شرور معروف فضای مجازی به‌نام «میم. الف» که به همراه ۴ نفر از همدستان خود اقدام به تیراندازی در یک رستوران واقع در فرحزاد کرده بودند، دستگیر شدند.

طرح اقتدار پلیس پایتخت؛ دستگیری ۱۹۳ نفر از جمله چند شاخ مجازی

طرح اقتدار پلیس پایتخت؛ دستگیری ۱۹۳ نفر از جمله چند شاخ مجازیطرح اقتدار پلیس پایتخت؛ دستگیری ۱۹۳ نفر از جمله چند شاخ مجازی

طرح اقتدار پلیس پایتخت؛ دستگیری ۱۹۳ نفر از جمله چند شاخ مجازی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha