۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85565809
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وقوع سرقت در کردستان هفت درصد کاهش یافت

۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۵
کد خبر: 85565809
وقوع سرقت در کردستان هفت درصد کاهش یافت

سنندج- ایرنا- سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: بنابر اعلام فرماندهی انتظامی استان آمار وقوع سرقت از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته، هفت درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، بهادر اسدی روز دوشنبه در جلسه اجرای طرح جامع پیشگیری از سرقت کردستان در سنندج اظهار کرد: جرم سرقت از جرائم اواویت‌دار در تشکیل پرونده‌های ورودی به واحدهای قضایی استان است.

وی افزود: تشکیل قرارگاه استانی پیشگیری از سرقت، گام مهم و راهبردی در کاهش این پرونده‌ها و فراغت قضات در رسیدگی به سایر پرونده‌های قضایی و از عوامل ایجاد امنیت و آرامش روانی در جامعه است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان یادآور شد: وقوع جرم سرقت علاوه بر خسارت مالی به شهروندان موجب تضعیف اعتماد عمومی به حاکمیت و تحقق عدالت می‌شود.

اسدی با اشاره به اینکه یکی از انتظارات به حق مردم از حاکمیت پیشگیری و برخورد جدی با بزه سرقت است، افزود: در این رابطه باید یک اراده جمعی وجود داشته باشد و همه مسئولین از جمله دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی، اداری، امنیتی و انتظامی باید تمام تلاش و اهتمام خود را معطوف به صیانت از اموال عمومی و اماکن دولتی و شخصی کنند.

وی تاکید کرد: مقوله مقابله با سرقت یک امر فراقوه‌ای است و فقط اختصاص به قوه قضائیه و نیروی انتظامی ندارد و تمام دستگاه ها در پیشگیری از سرقت باید پای کار باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha