تکریم اربعین سبب زنده نگه‌داشتن فرهنگ شهادت است

تهران - ایرنا- سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تکریم و تعظیم اربعین حسینی به عنوان یکی از شعائر بزرگ الهی سبب زنده نگهداشتن فرهنگ شهادت و ایثار است.

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در گفت‌وگو با خبرنگار حج و اوقاف ایرنا با بیان اینکه سالهاست که شیعیان از سرتاسر دنیا در آیین اربعین گرد هم می آیند که باید قدردان آن باشیم، اظهار داشت: اجرای نیات موقوفاف مرتبط با حضرت سیدالشهدا (ع) اعم از روضه خوانی و عزاداری از جمله برنامه های اجرایی این سازمان در این ایام است.

وی با بیان اینکه تبلیغ با هدف ارتقاء سطح اعتماد عمومی به موضوع وقف از دیگر برنامه های این سازمان در این ایام به شمار می رود، ادامه داد: سالیانی است که شیعیان جهان از سرتاسر دنیا با زبان و فرهنگ های گوناگون جهت عرض ارادت به ساحت مقدس و نورانی سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در قالب راهپیمایی باشکوه اربعین در کربلا گرد هم می آیند که فرصت مغتنمی برای وحدت هرچه بیشتر مسلمین است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: در این ارتباط مواکب داخل کشور و مواکب ایرانی داخل عراق از لحاظ کمیت و کیفیت توسعه یافته و تلاش برای ارائه خدمات هرچه بیشتر ادامه دارد.

عادل با بیان شعار امسال اربعین مبنی بر طریق الاقصی ادامه داد: در این ارتباط ساماندهی مواکب برای ارائه هر چه بیشتر خدمات و پیش برد اهداف خدمت رسانی ضروری و لازم به نظر می رسد.

تکریم اربعین سبب زنده نگه‌داشتن فرهنگ شهادت است

ارائه خدمت ۴۰۰ موکب در ایران و عراق به زائران

پیش تر همچنین رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته امسال حدود ۴۰۰ موکب وابسته به این سازمان خدمت رسان زائران اربعین حسینی در ایران و عراق هستند.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی در نشست مسئولان اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: سال گذشته بیش از ۳۷۰ موکب وابسته به این سازمان به عزادران حسینی در ایام اربعین ارائه خدمت کردند و امسال شاهد برپایی حدود ۴۰۰ موکب خواهیم بود. با توجه به ظرفیت فرهنگی اماکن مقدس و آستان امامزادگان، برنامه های ویژه ای برای آیین عزاداری سرور و سالار شهیدان (ع) و برپایی موکب در این اماکن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برادران عراقی در ایام اربعین میزبان و ما مهمان آنها هستیم و باید سعی کنیم با تعامل هرچه بیشتر مشارکت و روابط دو طرف را در زمینه های مختلف بیش از هر روز مستحکم تر و قوی تر کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha