آغاز فعالیت اغذیه فروشان خیابان سی تیر/ موضوع ایمنی بازار تهران قابل گذشت نیست

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۱۲ تهران با بیان اینکه قرار نیست خیابان اغذیه فروشان خیابان سی تیر تعطیل شود، گفت: از حدود یک ماه آینده فعالیت در این خیابان به شکل محدود برای برخی کسبه شروع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید رضا محمدی انارکی روز دوشنبه در یک نشست خبری اظهار کرد: در طراحی جدید خیابان سی تیر تعداد کانکس‌های اغذیه فروشی محدود شده و بخشی به فعالیت‌های فرهنگی اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: فرایند انتخاب پیمانکار برای فعالیت کانکس‌ها در خیابان سی تیر توسط شرکت مشاغل شهرداری تهران انجام شده و از یک ماه آینده فعالان صنفی در خیابان سی تیر به شکل بهتر فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

شهردار منطقه ۱۲ تهران در خصوص ایمن سازی بازار تهران نیز اضافه کرد: اکنون مساحت بازار تهران ۱۱۲ هکتار است که در زمان شلوغی میزان تردد مردم روزانه بیش از ۲ میلیون نفر است.

محمدی انارکی افزود: بافت بازار تهران علاوه بر اقتصادی در زمینه گردشگری نیز اثرگذار است به همین دلیل موضوع ایمنی بازار اصلا قابل گذشت نیست و باید اقدامات با جدیت ‌و دقت کامل دنبال شود.

شهردار منطقه ۱۲ ادامه داد: نکته‌ای که حائز اهمیت است اینکه در پارسل بازار تهران تاکنون لوله‌کشی گاز صورت نگرفته که به تازگی جلسه‌ای را با آقای قیومی؛ فرماندار تهران داشتیم تا بتوانیم حداقل لبه خیابان ۱۵ خرداد لوله‌کشی گاز شود.

وی به اقدامات صورت گرفته در ارتباط با راه‌اندازی شبکه فاضلاب بازار اشاره کرد و گفت: سرانجام با اقدامات صورت گرفته، شبکه فاضلاب بازار به فاضلاب شهر تهران متصل شده است.

انارکی محمدی با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه ۱۲ گفت: جمعیت شناور و ثابت منطقه ۱۲، ۱۰ برابر متفاوت‌ تر از تهران و حتی جاهای متفاوتی از کشور است و در طی سنوات گذشته مدیران ارشد شهرداری تهران و شهرداران منطقه ۱۲ زحمات زیادی را در این منطقه تقبل کردند.

وی ادامه داد: واقعیت این است که وجود بافت فرسوده و تاریخی در منطقه ۱۲ و همپوشانی این دو مسئله عقب‌ماندگی در این منطقه ایجاد کرده است و عقب‌ماندگی منطقه ۱۲ نسبت به سایر مناطق دیگر بیشتر است.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به موانع میراثی و محدودیت‌های بافت تاریخی و بافت فرسوده در این منطقه اظهار کرد: این موارد باعث شده که مشکلاتی برای ساکنان این منطقه به وجود بیاید به طوری که ما در طی سال‌ها کمترین رشد جمعیت را در منطقه ۱۲ داشته‌ایم و برخی از محلات اصیل تهران در این منطقه خالی شده‌اند و در تعدادی از محلات شاهد حضور اتباع بیگانه هستیم.

وی با اشاره به رویکرد این دوره از مدیریت شهری و تاکید زاکانی شهردار تهران بر بخش‌های مختلف خدمت‌رسانی گفت: اتفاقاتی در این دوره از مدیریت شهری رخ داده که با تدبیر شهردار تهران به خصوص در محلات دارای بافت فرسوده انجام شده است.

شهردار منطقه ۱۲ افزود: شهرداری محلی برای خدمت‌رسانی است و غیر از انجام کار اجرایی در شهرداری ظلم به مردم و خودمان است و نباید هیچ خللی اعم از موضوعات سیاسی در کار مدیریت شهری تاثیر بگذارد.

وی با بیان اینکه در منطقه ۱۲ کارهای خوبی صورت گرفته اظهار کرد: توزیع آسفالت و جمع‌آوری نهرها و جدول‌ سازی در منطقه ۱۲ از مواردی است که در حوزه فنی و عمرانی صورت گرفته و حجم کاری در حوزه فنی عمرانی در منطقه ۱۲ متفاوت با سال‌های گذشته است.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به توزیع آسفالت در معابر و خیابان‌های سطح این منطقه نیز : در موضوع آسفالت‌ ریزی به صورت مکانیزه در بزرگراه‌ هایی در خیابان‌ها و همچنین اتوبان‌ شهید محلاتی اقداماتی صورت گرفته که بخشی از اسفالت در سال گذشته و بخشی هم امسال توزیع شده است. همچنین خیابان ۱۷ شهریور شده و در کنار این خیابان باید به آسفالت‌ریزی در خیابان خیام، مولوی، اردستانی و کاظمی اشاره کرد.

وی با اشاره به حجم توزیع آسفالت در سال‌های گذشته نیز گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵ هزار تن آسفالت در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۵ هزار تن آسفالت و در سال ۱۴۰۳ تاکنون به میزان سال ۱۴۰۱ توزیع شده که برنامه‌ریزی امسال، توزیع بیش از پنج هزار تن آسفالت در سطح معابر منطقه ۱۲ است.

محمدی انارکی اظهار کرد: اقداماتی نیز در قالب روشنایی خیابان‌هایی از جمله بهارستان، فردوسی، شوش صورت گرفته و روشنایی این معابر نسبت به سال‌ های گذشته متفاوت‌ تر شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در محله امامزاده یحیی نیز افزود: در این خصوص نیز ابنیه‌ای حدود ۴ الی ۵ سال پیش گودبرداری شده بود متاسفانه رها شده بود و با اقدامات صورت گرفته از مهرماه سال گذشته، جهت ساخت یک مجموعه فرهنگی ـ ورزشی در این محدوده اقدامات صورت گرفت و در حال حاضر این پروژه پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی را دارد.

وی به موضوع ساماندهی دستفروشان در بازار اشاره کرد و افزود: یکی از چالش‌هایی که شهرداری تهران در طی سنوات گذشته و بویژه در ایام نوروز داشته است موضوع دستفروشی در بازار بوده و امسال برای نخستین بار ما فضایی را برای دستفروشان مهیا کردیم تا بتوانند محصولات خود را عرضه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha