ال‌کلاسیکوی فوتسال ایران؛ تقابل‌ حساس در مسیر قهرمانی نیم‌فصل

اصفهان- ایرنا- ۲ تیم قدرتمند فوتسال ایران و آسیا، جمعه پیش رو در حساس‌ترین دیدار نیم‌فصل لیگ برتر فوتسال در شرایطی به دیدار یکدیگر خواهند رفت که گیتی‌پسند با ۱۵ و مس‌ سونگون با ۱۳ امتیاز در صدر جدول یکه‌تازی می‌کنند.

به گزارش ایرنا، تیم‌های گیتی پسند اصفهان و مس سونگون ورزقان روز جمعه این هفته از ساعت ۱۵ در چارچوب هفته سیزدهم لیگ برتر فوتسال در سالن پیروزی شهر اصفهان به مصاف هم می‌روند.

گران‌ترین و بهترین بازیکنان فوتسال کشورمان، عضو این ۲ تیم هستند بصورتی که ۱۱ بازیکن از ۱۶ ملی‌پوش ایران در یکی از تیم‌های «گیتی پسند اصفهان» و «مس سونگون ورزقان» بازی می کنند.

چند سالی است که از تقابل ۲ تیم گیتی پسند و مس سونگون بعنوان «ال کلاسیکو فوتسال ایران» یاد می شود و این دیدار به دلایل گوناگون حساس‌ترین دیدار نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتسال باشگاه های کشور بشمار می‌آید. این ۲ تیم در فوتسال ایران به عنوان رقیب‌های سنتی یکدیگر به شمار می‌روند و بازی‌های آن‌ها همیشه آبستن حوادث زیادی است.

یکی از دلایل حساسیت بالای این بازی، جایگاه ۲ تیم در جدول رده بندی لیگ برتر امسال است. گیتی پسند با هدایت محمد کشاورز تا به اینجای کار توانسته ۱۵ امتیاز از پنج دیدار بدست آورد و در صدر جدول قرار بگیرد. مسی‌ها نیز با اسماعیل تقی‌پور ۱۳ امتیازی هستند و می‌توانند با گرفتن یک برد از رقیب سنتی، خود را در صدر جدول ببینند.

گفتنی است تیم‌های فوتسال گیتی‌پسند اصفهان و مس سونگون ورزقان ۲ فصل گذشته هرکدام یک بازی را به یکدیگر واگذار کردند که در سال ۱۴۰۱ در نهایت مس سونگون قهرمان شد و در سال ۱۴۰۲ گیتی پسند جام قهرمانی را بالای سر برد.

ال‌کلاسیکوی فوتسال ایران؛ تقابل‌ حساس در مسیر قهرمانی نیم‌فصل

دیگر دلیل حساس بودن ال‌کلاسیکوی فوتسال ایران تقابل جذاب بازیکنان سابق هر ۲ تیم است. بسیاری از بازیکنان ۲ تیم سابقه بازی برای تیم رقیب را دارند و این می‌تواند بر حساسیت‌های این دیدار اضافه کند.

بعنوان نمونه علی اصغر حسن‌زاده که سال‌ها به عنوان کاپیتان در گیتی‌پسند بازی می کرد، ۲ سالی است که با لباس مس به مصاف تیم سابقش می رود و در طرف دیگر میدان نیز محمدرضا سنگ‌سفیدی که ۲ سال پیش با مسی‌ها موفق شد قهرمان لیگ شود، پارسال در گیتی پسند جام قهرمانی را بالای سر برد و مترصد است برای دومین سال پیاپی در کنار سایر بازیکنان و کادر فنی گیتی پسند را صاحب جام ششم کند.

یکی دیگر از نکات جذاب این دیدار، تقابل گلرهای اول و دوم تیم ملی فوتسال است. باقر محمدی در گیتی‌پسند و مهدی رستمی‌ها در مس. ۲ دروازه‌بان تیم ملی فوتسال حالا در این بازی می‌توانند یک رقابت جذاب با یکدیگر داشته باشند البته به این شرط که سرمربی مس، علیرضا صمیمی دروازه‌بان سابق تیم ملی را برای این دیدار حساس درون دروازه قرار ندهد و یا کشاورز از محمد جواد صفری درون دروازه استفاده نکند.

ال‌کلاسیکوی فوتسال ایران؛ تقابل‌ حساس در مسیر قهرمانی نیم‌فصل

سایه انتقام بر روی ال‌کلاسیکو فوتسال ایران

فصل پیش، گیتی پسند اصفهان با ۲۴ پیروزی، یک شکست و یک تساوی و با ۱۹ امتیاز فاصله نسبت به مس سونگون قهرمان زودهنگام لیگ برتر فوتسال کشور شد و این در شرایطی بود که پیروزی مس سونگون در آخرین دیدار لیگ برتر پارسال باعث شد، مس سونگون نه تنها نایب قهرمان لیگ برتر شود بلکه نخستین شکست فصل تیم گیتی پسند اصفهان را به آنان تحمیل کند و نوار بدون شکست بودن این تیم در لیگ برتر فوتسال کشور را قطع کند.

در آن دیدار که ۱۴ اسفند پارسال در سالن ورزشگاه پور شریفی تبریز انجام شد، گیتی پسند اصفهان با وجود قهرمانی زود هنگام باز هم عطش گلزنی داشت بطوری که توانست در همان دقایق اول بازی توسط محمدحسین درخشانی و در دقیقه ۲۰ توسط علیرضا عسگری نیمه اول را ۲ بر یک برنده به رختکن برود که البته تک گل مسی ها در دقیقه ۹ توسط مرتضی عزتی وارد دروازه شده بود.

در نیمه دوم آخرین رویارویی ۲ تیم و در شرایطی که نایب قهرمانی مس سونگون نیز در هاله ای از ابهام قرار داشت، بازیکنان این تیم که همه چیز را تمام شده می دیدند تلاش خود را دوچندان کردند و با کامبک حرفه ای در دقایق ۳۴ و ۳۵ توسط مجتبی پارساپور و فرهاد فخیم نتیجه را ۳ بر ۲ به نفع خود به پایان رساند.

البته در دیدار نیم فصل نخست فصل پیش این گیتی پسند اصفهان بود که توانست در هفته سیزدهم با نتیجه ۶ بر چهار از سد تیم مس سونگون ورزقان عبور کند و برنده دیدار ال‌کلاسیکوی فوتسال ایران شود.

در آن دیدار که در سالن پیروزی اصفهان برگزار شد به تیم اصفهانی در یک بازی دیدنی و پر افت‌وخیر مهدی کریمی، بهداد شیخ احمدی، امیرحسین داوودی و علیرضا رحیمی هرکدام یک گل و محمدرضا سنگ سفیدی ۲ گل برای گیتی‌پسند به ثمر رساندند و گل‌های تیم مس نیز با گلزنی مرتضی عزتی، فرهاد فخیم و گل به خودی علیرضا رفیعی بدست آمد.

پیروزی گیتی پسند در آن دیدار شش امتیازی در حضور خیل عظیم تماشاگران پرشور اصفهانی شکل گرفت و مسیر قهرمانی فصل پیش نماینده اصفهان را در لیگ برتر فوتسال بسیار هموار کرد زیرا آن شکست تیم فوتسال «مس سونگون ورزقان» باعث شد، تیم تبریزی ۳۲ امتیازی باقی بماند و با پنج امتیاز اختلاف در رده دوم جدول رده بندی امید قهرمانی را از دست بدهد.

ال‌کلاسیکوی فوتسال ایران؛ تقابل‌ حساس در مسیر قهرمانی نیم‌فصل

گفتنی است، با وجود رقابت سنتی ۲ تیم گیتی پسند و مس سونگون این تیم ها روابط خوبی نیز با یکدیگر دارند و تبادل بازیکنان زیادی در سال جاری و سال های گذشته داشته اند و همواره تمام عنوان های قهرمانی ایران را درو کرده و تامین کننده بازیکنان تیم ملی بوده اند.

تدارک اصفهانی برای برگزاری ال کلاسیکو فوتبال ایران

در چند روز گذشته باشگاه فرهنگی ورزشی گیتی پسند اصفهان اقدامات گوناگونی برای برگزاری هرچه بهتر ال کلاسیکو فوتبال ایران انجام داده و در یکی از این اقدامات جلسه کمیته هواداران گیتی پسند با مدیران باشگاه برگزار شد.

در این جلسه که با محوریت دیدار گیتی پسند و مس سونگون برگزار و تمام اعضای کمیته هواداران باشگاه، مسوول اجرایی این کمیته، سرگروه های هواداران باشگاه سپاهان به عنوان میهمان، مدیران فرهنگی و روابط عمومی و امور بین الملل باشگاه گیتی‌پسند حضور داشتند، طرفین برای برگزاری هر چه بهتر دیدار گیتی پسند و مس سونگون ورزقان تبادل نظر کردند.

در یکی از مصوبات این جلسه مقرر شد چندین دستگاه اتوبوس بعد از دیدار گیتی‌پسند و مس سونگون در اختیار هواداران فهیم اصفهانی قرار گیرد که با توجه به میزبانی سپاهان در هفته اول لیگ برتر فوتبال به سمت ورزشگاه نقش جهان رهسپار و تیم محبوب سپاهان را همراهی کنند.

حال باید منتظر این دیدار در روز جمعه باشیم و ببینیم که ال‌کلاسیکوی فوتسال ایران مثل همیشه جذاب و دیدنی خواهد بود یا خیر. مسوولین صدا و سیما و باشگاه گیتی پسند به ایرنا گفته اند این دیدار حتما از شبکه اصفهان روی آنتن می‌رود ولی مشخص نیست که آیا قرار است از شبکه ورزش پخش شود یا خیر.

به گزارش ایرنا، اصفهان از قطب‌های اصلی فوتسال کشور در هر ۲ بخش مردان و زنان است، تیم فوتسال زنان باشگاه شاهین نوین نطنز نیز فصل گذشته به عنوان نایب قهرمانی «سوپرلیگ فوتسال بانوان ایران» دست یافت.

تیم فوتسال مردان «گیتی‌پسند اصفهان» پنج بار به مقام قهرمانی و هفت بار به مقام نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتسال ایران دست یافته‌ است، این تیم در سال ۱۳۹۰ قهرمان لیگ فوتسال قهرمانان آسیا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha