نماینده گرمی و انگوت: مجلس با شاخص کارآمدی و توانمندی به وزرای پیشنهادی رای می‌دهد

اردبیل- ایرنا- نماینده مردم شهرستان گرمی و انگوت در مجلس دوازدهم گفت: دکتر پزشکیان به وعده خود در معرفی کابینه وفاق ملی عمل کرد و کابینه قابل قبولی را معرفی کرده است ولی مجلس با شاخص کارآمدی و توانمندی به وزرای پیشنهادی رای می‌دهد

محمد خوش سیما روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وزرای پیشنهادی دکتر مسعود پزشکیان رییس جمهور جدید، ترکیب خوبی دارد و در میان آنها از هر گرایش و سلیقه سیاسی افرادی حضور دارند.

وی با اشاره به تداوم بررسی سوابق و برنامه وزرای پیشنهادی در کمیسیون های تخصصی مجلس اضافه کرد: همه وزرای پیشنهادی کابینه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حاضر شده و برنامه خود را عرضه و تشریح می‌کنند و نمایندگان به بررسی برنامه و سوابق آنها می پردازند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان تکمیل روند بررسی سوابق و برنامه های وزرای پیشنهادی رییس جمهور در هفته جاری اضافه کرد: فضای عمومی مجلس نشان می دهد که سه یا چهار نفر از وزرای معرفی شده نتوانند رای اعتماد نمایندگان را کسب کنند.

وی کمک به رییس جمهور و دولت جدید را راهبرد اصلی مجلس عنوان کرد و گفت: شاخص مجلس در رای اعتماد به وزرای معرفی شده، مطابقت با شاخص‌های اعلام شده توسط رهبری است و این ویژگی مهمترین اصل در ارزیابی وزرا خواهد بود.

خوش سیما ادامه داد: علاوه بر این، مجلس شورای اسلامی، کارآمدی، مطابقت و همسویی با اهداف نظام و دولت را از جمله اولویت‌های خود در رای اعتماد مد نظر قرار خواهد داد تا دولتی کارآمد، توانمند و گره گشا در امور مردم و کشور تشکیل شود.

وی اضافه کرد: بررسی سوابق و برنامه‌های وزرای پیشنهادی تا پایان این هفته تکمیل می شود و شنبه ۲۷ مردادماه رییس جمهور در مجلس حاضر شده و فرایند رای اعتماد به وزرای پیشنهادی مطابق آیین نامه داخلی مجلس و قوانین مرسوم ادامه خواهد یافت.

نماینده مردم شهرستان گرمی و انگوت در مجلس دوازدهم اظهار کرد: امیدواریم که دولت جدید به سرعت تشکیل شده و امور اجرایی کشور را به دست گیرد و خدمات به مردم دچار وقفه نشود چرا که حل مشکلات کشور و مردم نیازمند عزم، اراده و همت همگانی و وفاق ملی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha