ناوگان خودرویی زائران پاکستانی از پایانه مرزی  ریمدان وارد ایران شد

زاهدان- ایرنا-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت : برای نخستین بار ناوگان اتوبوسی زوار پاکستانی اربعین حسینی در قالب ۶ دستگاه از پایانه مرز ریمدان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.

به گزارش ایرنا-گذرگاه مرزی ریمدان (مرز ریمدان-گبد) یک گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان در شهرستان دشتیاری استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و با چابهار ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

شهرام مبارکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان روز دوشنبه در بازدید از عملیات خدمات رسانی در پایانه مرزی ریمدان به زوار پاکستانی افزود: با تلاش‌ و پیگیری‌های مستمر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و استانداری سیستان و بلوچستان، این اتفاق مهم در حوزه تردد زوار اربعین رقم خورد و تاکنون ۶ دستگاه اتوبوس از ناوگان زوار پاکستانی از طریق مرز ریمدان وارد کشور شده است و پیش‌بینی می‌شود که این تعداد در روزهای آینده افزایش یابد.
وی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان با تمام توان در تلاش است تا با فراهم آوردن تمامی امکانات و تسهیلات لازم، پذیرای شایسته زوار پاکستانی باشد؛از جمله این اقدامات می‌توان به نظارت بر وضعیت راه‌ها، تأمین سوخت و استقرار اکیپ‌های راهداری در مسیرهای تردد اشاره کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان بر لزوم همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات بهتر به زوار اربعین تأکید کرد و تصریح کرد: تمامی تمهیدات لازم برای ارائه خدمات مطلوب به زوار در مسیر بازگشت نیز اندیشیده شده و در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا قدم گذاشتن در مسیر پیاده‌روی اربعین و زیارت کربلا کاری ساده نیست اما با دو پای عشق و معرفت به حسین (ع) شدنی است و به قولی کاری است که از دل برمی‌آید و در این میان خدمت‌رسانی به خیل عاشقان اباعبدالله نیز عشقی هم‌سنگ آن می‌طلبد.

پیاده روی اربعین یعنی وصال عاشق و معشوق و خوشا به حال آنان که در این سختی به وصال معشوق می‌رسند و می‌توانند با عشق بر خاک او بوسه زنند و در پیشگاه ضریحش اشک ارادت بریزند.

سالهاست که دل‌های عاشق به ویژه زوار کشور دوست و همسایه پاکستان سردار سر به دار کربلا در چهلمین روز شهادت مظلومانه آن حضرت، برای پابوسی آن بزرگوار عزم جزم کرده و دل به دریا می‌زنند تا بار دیگر ارادت و عشق بی چشمداشت خود را در پیوندی دلی با خاک پاکش ثابت کنند.

در سیستان و بلوچستان همه پای کارند تا به وسع خود به امام حسین (ع) و زائران پاکستانی که قصد سفر به کربلای معلا و زیارت قبر آقا را دارند خدمت کنند، در این میان نیروهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان با تمام توان و بدون احساس خستگی و با هدف و نیت قرب خداوند آمده‌اند تا بار دیگر در صحنه خدمت سنگ تمام بگذارند و بهترین شرایط را برای پذیرش زوار فراهم کنند.

با وجود تازه تاسیس بودن پایانه مرزی ریمدان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان اقدامات ارزشمندی عمرانی برای پذیرش زوار خارجی در این پایانه انجام داده که ساخت و نصب سایبان، سرویس‌های بهداشتی، نصب مخازن تامین آب بهداشتی، راه اندازی لاین‌ها و گیت گذرنامه و تعبیه مکان‌های مناسب برای استقرار دستگاه‌های امنیتی و گمرک از شاخص‌ترین آنها به شمار می‌رود.

همچنین تدابیر لازم برای جابه‌جایی مطلوب زائران از پایانه مرزی ریمدان به سمت استان کرمان توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان از طریق هماهنگی با شرکت‌های حمل و نقل مسافر انجام شده که همه این اقدامات حاکی از مهیا بودن شرایط برای پذیرش زوار پاکستانی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha