قشم و کراسنودار روسیه تفاهم‌نامه خواهرخواندگی امضا کردند

مسکو- ایرنا- شهرداران قشم و کراسنودار روسیه در آیینی به میزبانی طرف روس، تفاهم‌نامه خواهرخواندگی امضا کردند.

به گزارش شامگاه دوشنبه ایرنا،‌ این تفاهم‌نامه به امضای میرداد میردادی شهردار قشم و یوگنی نائوموف شهردار کراسنادار روسیه رسید.
بنا بر این تفاهم‌نامه که با حضور مسئولان منطقه و رئیس شورای شهر کراسنادار روسیه و همچنین مشاور سازمان منطقه آزاد قشم به امضا رسید،‌ این دو شهر در زمینه‌های ساخت‌وساز، آموزش و تبادلات فرهنگی با یکدیگر تعامل خواهند داشت.

قشم و کراسنودار روسیه تفاهم‌نامه خواهرخواندگی امضا کردند

شهردار قشم در سخنانی در این آیین با اشاره به مناسبات نزدیک جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، بر توسعه همکاری‌ها با طرف روسی تأکید کرد.
میردادی با اشاره به موقعیت جغرافیایی جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس،‌ ظرفیت‌های این جزیره برای نقش‌آفرینی در کریدور شمال – جنوب که روسیه را از طریق ایران به آب‌های آزاد متصل می‌کند،‌ را یادآور شد.

قشم و کراسنودار روسیه تفاهم‌نامه خواهرخواندگی امضا کردند

شهردار قشم با اشاره به حمل و نقل دریایی کالا به صورت روزانه میان این جزیره و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس از جمله امارات متحده عربی، آمادگی این جزیره برای انتقال و بارگیری کالا به روسیه در مسیر راهگذر بین‌المللی شمال – جنوب اعلام کرد.
میردادی همچنین با اشاره به جاذبه‌های گردشگری و طبیعی قشم گفت: این جزیره سالانه میزبان بیش از سه میلیون گردشگر داخلی و خارجی است.

قشم و کراسنودار روسیه تفاهم‌نامه خواهرخواندگی امضا کردند

شهردار کراسنودار روسیه نیز در این آیین گفت: زمینه‌های گسترده‌ای برای همکاری با شهرداری قشم فراروی ما است.
نائوموف افزود:‌ قشم یک منطقه آزاد تجاری و همچنین کانون جذب گردشگران است و با اتکا به این ظرفیت‌ها، می‌توان همکاری‌ها با این منطقه جمهوری اسلامی ایران را در زمینه تعامل در بخش گردشگری و ساخت و ساز تقویت کرد.
شهردار کراسنودار روسیه همچنین از ظرفیت‌های همکاری با جزیره قشم در زمینه تقویت تماس‌ها بین مؤسسات آموزش عالی،‌ تبادل مستمر دانشجویان و مشارکت در طرح‌های تجاری و فرهنگی سخن گفت.

قشم و کراسنودار روسیه تفاهم‌نامه خواهرخواندگی امضا کردند

بنا بر این گزارش، در ماه آوریل ۲۰۲۴ نیز شهرداران قشم و کراسنودار در تماس ویدیوکنفرانس درباره چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه گفت و گو کرده بودند.

شهردار قشم در سخنانی در حاشیه این آیین با قدردانی از مساعدت‌های عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در انعقاد توافقنامه خواهرخواندگی با کراسنودار روسیه گفت: شورای اسلامی شهر قشم، دفتر امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان و وزارت امور خارجه نیز در به ثمر نشستن این تفاهم‌نامه نقشی بسزا داشته‌اند.

پیش از این و در سفر مسئولانی از این جزیره به روسیه، سازمان منطقه آزاد قشم و منطقه ویژه اقتصادی فناوری دوبنا تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک با هدف جذب سرمایه‌گذاری متقابل و توسعه زیرساخت‌ها امضا کرده بودند.
این تفاهم‌نامه در حاشیه بازدید هیأت اعزامی از جزیره قشم از منطقه دوبنا در نزدیکی مسکو پایتخت روسیه به امضای ادریس راموز معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و ایگور کوروگلوف معاون مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی فناوری دوبنا رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha