استقبال باشکوه آملی‌ها از قهرمان المپیک / ساروی با طلا به زادگاه بازگشت +فیلم
عکس: پرنیان احمدی

ساری- ایرنا- آملی‌ها پنج روز پس از جشن قهرمانی که برای محمدهادی ساروی فرنگی‌کار وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در المپیک پاریس برگزار کرده بودند با برپایی مراسمی با شکوه به استقبال مرد طلایی شهرشان و حسین حسین‌زاده مربی آملی او رفتند.

به گزارش ایرنا، محمدهادی ساروی که ۱۷ مرداد در پایس موفق شد نخستین مدال طلای کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ را کسب کند و به دومین مرد طلایی ورزش آمل در ادوار المپیک تبدیل شود، شامگاه –دوشنبه- همراه با مربی سازنده‌اش حسین حسین‌زاده که در المپیک پاریس عضو کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی با استقبال ویژه و پرشور مردم شهرش به زادگاهش بازگشت.

مراسم استقبال آملی‌ها از ساروی و حسین‌زاده از ورودی شهر آمل در انتهای محور هراز آغاز شد و در مسیری طولانی تا میدان مرکزی شهر و پس از آن نیز به سمت زادگاه او روستای دارکلا نیز ادامه داشت.

هزاران نفر از اقشار مختلف مردم شهر آمل از بعدازظهر دیروز برای برگزاری مراسم استقبال در ورودی جنوبی این شهر و تمام مسیر خیابان امام خمینی(ره) تا میدان ۱۷ شهریور گرد هم آمدند و استقبالی باشکوه را از قهرمان شهرشان رقم زدند.

مردم آمل که برای چهارمین دوره پیاپی شاهد مدال‌آوری ورزش شهرشان در المپیک هستند، مانند سه دوره اخیر که به استقبال قاسم رضایی، محمدهادی ساروی و امیرحسین زارع می‌رفتند دیروز نیز از دارنده طلای المپیک پاریس استقبال کردند.

ساروی در حالی که مدال طلای المپیک را بر گردن داشت در میان جمعیت پرشور همشهریانش که از انتهای خیابان امام خمینی(ره) تا میدان ۱۷ شهریور به استقبال او امده بودند به ابراز احساسات همشهریانش پاسخ داد.

استقبال باشکوه آملی‌ها از قهرمان المپیک / ساروی با طلا به زادگاه بازگشت +فیلم
استقبال از حسین حسین‌زاده و محمدهادی ساروی در آمل - عکس: مهر

در این مراسم استقبال بسیاری از چهره‌های ورزشی و مسئولان آمل نیز حضور داشتند. آملی‌ها با برافراشتن بنرهایی از تصاویر محمدهادی ساروی در سراسر شهر چهره شهرشان را در روز ورود ساروی به طور کامل المپیکی کردند و با پخش موسیقی‌های حماسی و شاد مازندرانی فضای متفاوتی به این شهر دادند و ساعات متفاوتی را در آمل رقم زدند.

محمدهادی ساروی تنها فرنگی‌کار مازندرانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در المپیک پاریس بود که چهارشنبه هفته گذشته -۱۷ مرداد- موفق شد با کسب مدال طلای وزن ۹۷ کیلوگرم نام خود را در بین طلایی‌های المپیکی تاریخ ورزش ایران ثبت کند.

مدال طلای ساروی در المپیک پاریس پس از طلای قاسم رضایی در المپیک ۲۰۱۲ لندن، دومین طلای المپیکی ورزش آمل است.

تعداد مجموع مدال‌های المپیکی ورزش آمل با طلای ساروی و نقره زارع در پاریس به ۶ مدال رسیده که از نظر تعداد مدال این شهر را در صدر شهرهای المپیکی ایران قرار داده است.

طلای قاسم رضایی در المپیک ۲۰۱۲ لندن، برنز قاسم رضایی در المپیک ۲۰۱۶ ریو، ۲ برنز محمدهادی ساروی و امیرحسین زارع در المپیک ۲۰۲۰ توکیو و طلای محمد هادی ساروی و نقره امیرحسین زارع در المپیک پاریس، آمل را از نظر تعداد مدال‌های المپیکی بالاتر از جویبار که پنج مدال المپیکی دارد قرار داده است.

از ورزش آمل ۲ چهره دیگر نیز در المپیک پاریس حضور داشتند. امین حق‌پناه ماساژور تیم ملی کشتی فرنگی و حسین حسین‌زاده مربی سازنده آملی کشتی فرنگی نیز همراه با ملی‌پوشان ایران در این رقابت‌ها حضور داشتند.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در المپیک پایرس با سرمربیگری حسن رنگرز چهره نوشهری کشتی فرنگی ایران و جهان توانست چهار مدال شامل ۲ طلا، یک نقره و یک برنز کسب کند که از نظر تعداد مدال بهترین نتیجه تیم ملی کشتی فرنگی ایران در ادوار المپیک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha