درمان ژنتیکی شروع یک انقلاب درمانی در سرطان است

مشهد- ایرنا- مدیر عامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان گفت: ما امروز در شروع یک انقلاب درمانی در سرطان هستیم و آن هم درمان ژنتیکی است که این نوع درمان، شانس بهبودی را بسیار افزایش می‌دهد.

شیما شریفی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تشخیص زودهنگام، شرط بهبودی و کاهش هزینه‌هاست و موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان از زمان آغاز فعالیت خود از سال ۹۲ تا کنون تلاش کرده تا هزینه دارو و درمان کودکان را که به شکل کلی و سرانه در حال رشد تصاعدی است و بخشی از رشد تصاعدی آن ناشی از توسعه دانش و فناوریهای درمانی است پوشش دهد.

وی ادامه داد: طبیعی است این فناوریهای جدید بسیار گران هستند اما موسسه با کمک خیران و نیکوکاران توانسته تمام هزینه‌های درمان کودکان مبتلا به سرطان را بعد از پرداخت بیمه، پوشش دهد و امیدوار است بتواند با همراهی مردم هزینه درمان‌های ژنتیکی را نیز بپردازد.

مدیر عامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان گفت: هم اینک میزان بهبود کودکان مبتلا به سرطان در کشورهای جهان اول ۸۵ درصد و در ایران ۴۰ درصد است.

شریفی افزود: یکی از اهداف و رسالت‌های مهم ما در موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان و چشم اندازهای این موسسه، افزایش ۲۰ درصدی میزان بهبود کودکان مبتلا به سرطان و رساندن آن به ۶۰ درصد است.

وی ادامه داد: در این راستا ما در موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان با نگاهی امیدوارانه به آینده و در برنامه راهبردی پنج ساله خود، به دنبال تحول درمان بر اساس جدیدترین دستورالعمل ها و روش‌های درمانی هستیم و در این مسیر گام برمی‌داریم.

مدیر عامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان گفت: چشم انداز ما در این موسسه این است که کودکان ما آرزوهایشان از "بودن یا نبودن" به "چگونه زندگی کردن" در آینده تغییر کند.

شریفی افزود: امروزه ۲۰۰ هزار نفر سالانه در جهان به سرطان مبتلا می‌شوند که برای ۸۰ درصد آن‌ها شانس بقا با داروهای موجود وجود دارد.

درمان ژنتیکی شروع یک انقلاب درمانی در سرطان است

به گزارش ایرنا، موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان به منظور ارائه خدمات درمانی و حمایتی به تمامی کودکان شمال شرق کشور فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ در مشهد آغاز کرده است.

این موسسه سال گذشته ۳۲۰ میلیارد ریال برای هزینه درمان کودکان مبتلا به سرطان پرداخت کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha