کودکان مبتلا به سرطان، غنچه‌هایی در مسیر تندباد

مشهد- ایرنا- ابتلای کودکان خراسانی به سرطان، روندی رو به فزونی گرفته است و با توجه به بالا بودن هزینه‌های درمان، رویارویی مبتلایان با این بیماری، بدون حمایت مردم، سازمان‌ها و خیران حوزه سلامت کار آسانی نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، تا کنون در راستای حمایت همه جانبه از کودکان مبتلا به سرطان و کمک به خانواده‌های آنان، انجمن ها و موسسه‌های بسیاری در کشور فعال شده‌ است که سازمان مردم نهاد "حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان" یکی از آنهاست که از سال ۱۳۹۴ با پیگیری زنده یاد "معصومه شریفی سرابی" فعالیت خود را آغاز کرده است.

کودکان مبتلا به سرطان، غنچه‌هایی در مسیر تندباد

مدیرعامل این موسسه با اشاره به اقدامات تسهیل‌گرانه آن در کنار سازمان‌های دولتی نظیر انجمن حمایت از کودکان سرطانی (محک)، هدف از فعالیت آنرا یاری رساندن به پدران و مادران کودکان سرطانی و کاستن از بار نگرانی آنان در مسیر گذراندن روند درمانی کودک خود برشمرد.

شیما شریفی افزود: این موسسه در اردیبهشت ۱۳۹۵ با بستن قراردادی با انجمن محک متعهد شده است که حمایت همه جانبه ای را از کودکان مبتلا به سرطان و خانواده آنها و تسهیل دسترسی به خدمات محک، پرداخت هزینه‌ها در محل و تداوم بهترین درمان برای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان انجام دهد.

وی گفت:‌ انجمن محک سه استان خراسان رضوی، اصفهان و تبریز را در راستای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان توانمند کرده و با به اشتراک گذاشتن به‌روزترین دانش و تجربیات خود و نیز حمایت مالی، این موسسات را در مسیر توانمند شدن همراهی می‌کند.

وی با بیان اینکه انجمن محک یک سازمان بین‌المللی است، ادامه داد: این انجمن همه هزینه‌های مربوط به انجام پژوهش‌ها و فعالیت‌های مرتبط با کودکان مبتلا به سرطان و روش‌های نوین و پروتکل های درمانی جدید را پرداخت می‌کند.

کودکان مبتلا به سرطان، غنچه‌هایی در مسیر تندباد

حمایت از سه هزار و ۴۰۰ کودک سرطانی خراسان

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان گفت: از سال ۹۵ تا کنون، با کمک و همراهی بیش از ۳۰۰ داوطلب و ۱۵ هزار یاور، بیش از سه هزار و ۴۰۵ کودک مبتلا به سرطان در این موسسه زیر حمایت قرار گرفته اند و در این مدت بیش از ۸۵ میلیارد ریال صرف هزینه دارو و درمان این کودکان شده است.

شریفی گفت: سالانه در جهان ۴۲۹ هزار کودک و نوجوان به سرطان مبتلا می‌شوند که میزان این ابتلا در ایران سالانه حدود سه هزار کودک زیر ۱۸ سال را شامل می شود.

هم اینک ماهانه ۲۰ نفر به شمار کودکان مبتلا به سرطان خراسان افزوده می‌شود

وی افزود: در حال حاضر در خراسان ماهانه ۲۰ کودک به تعداد کودکان مبتلا به سرطان افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد کودکان مبتلا به سرطان در استان خراسان خراسان رضوی به نسبت استان‌های دیگر بیشتر است چرا که این استان به دلیل مهاجرپذیری و مذهبی بودن شهر مشهد و وجود پنج متخصصان اطفال (آنکولوژیست) در این مرکز و وجود تنها مرکز رادیوتراپی شرق کشور در مشهد، پذیرای بیماران بسیاری از سایر استان‌ها از جمله خراسان شمالی و جنوبی، زاهدان، سیستان و بلوچستان، گرگان و مازندران و نیز از سایر کشورها به صورت اتباع یا گردشگران سلامت است.

این مسوول بیان کرد: در آغاز فعالیت دفتر داوطلبانه این موسسه در بیمارستان دکتر شیخ مشهد ۳۰۰ پرونده برای بیماران سرطانی تشکیل شد این در حالی است که میزان پرونده‌های تشکیل شده برای کودکان سرطانی در تبریز هم اکنون ۳۰۰ پرونده است.

بیشتر بخوانید:

احداث مرکز کودکان سرطانی در بیمارستان اکبر مشهد به همت خیران آغاز شد

ابتلای بیش از ۴۲۰۰ کودک خراسانی به سرطان

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان گفت: هم اکنون ۳۳ هزار کودک در ایران و بیش از چهار هزار و ۲۰۰ کودک در استان خراسان بزرگ مبتلا به سرطان هستند.

حدود ۲۳ درصد کودکان مبتلا به سرطان خراسان فوت کرده اند

شریفی افزود: از این تعداد کودک مبتلا به سرطان در خراسان بزرگ حدود ۲۳ درصد فوت شده اند و بقیه تحت درمان هستند.

وی با بیان این که هزار و ۵۷۴ کودک مبتلا به سرطان تنها یک بار به این موسسه مراجعه داشتند ادامه داد: تا کنون ﺩﺭﻣﺎﻥ یک هزار و ۴۰۸ ﻛﻮﺩﻙ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻫﻤﻜﺎﺭﻱ ﺑﻴﻦ ﻣﻮﺳﺴﻪ ﺣﻤﺎﻳﺖ اﺯ ﻛﻮﺩﻛﺎﻥ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﺳﺮﻃﺎﻥ خراسان و ﺑﺨﺶ ﺩﺭﻣﺎﻧﻲ ﺑﻴﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ ﺩﻛﺘﺮ ﺷﻴﺦ اﻧﺠﺎﻡ شده است.

این مسول بیان کرد: یک سری از بیماران مبتلا به سرطان که تحت پوشش این موسسه بودند فوت کرده اند و آمار فوتی کودکان مبتل به سرطان متغییر است و حدود ۲۳ درصد از کودکان مبتلا به سرطان در استان خراسان می کنند که این آمار در دوران کرونا به بیش از ۴۰ درصد رسیده بود.

بیشتر بخوانید:

کودکان سرطانی نیازمند حمایت ویژه روانی هستند

کودکان مبتلا به سرطان، غنچه‌هایی در مسیر تندباد

سرطان خون و سرطان تومورهای مغزی ۲ سرطان شایع در کودکان

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان گفت: سرطان خون و تومورهای مغزی ۲ نوع سرطانی هستند که بیشترین شیوع را در میان کودکان دارند و ابتلای به این بیماری سن خاصی نمی شناسد و گاه می تواند از همان بدو تولد فرد را درگیر کند.

شریفی با اشاره به بهبود ۸۰ درصدی کودکان در صورت تشخیص و اقدام به موقع سرطان گفت: اگرچه غربالگری برای شناسایی کودکان مبتلا به سرطان وجود ندارد اما با پیشرفت علم پزشکی و علم ژنتیک و دستیابی به روش های جدید درمانی می توان گفت شاید تنها حدود ۲۰ درصد آنان نجات پیدا نکنند و حال آنکه درمان به موقع جوابگوی بیماری است و البته آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در این زمینه ضروری است.

پرداخت ماهانه ۶۰ میلیون ریال برای درمان هر کودک سرطانی

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان گفت: هزینه درمان یک کودک مبتلا به سرطان به طور میانگین ماهانه ۶۰ میلیون ریال است که افزایش قیمت دلار بر روی قیمت داروی بیماران سرطانی تاثیر گذاشته و سبب افزایش قیمت آن شده است.

وی ادامه داد: کودک مبتلا به سرطان خون هر ۱۵ روز یک ویال دارو استفاده می‌کند که تامین هزینه آن از سوی خانواده تقریبا غیرممکن است و اگر این موسسه در کنار خانواده قرار نگیرد امکانی برای ادامه روند درمان موثر وجود ندارد.

شریفی بیان کرد: برای حمایت بیشتر از کودکان سرطانی، از سازمان‌ها، کارخانه دارها و عموم مردم می خواهیم در راستای عمل به مسوولیت اجتماعی خود در کنار این موسسه قرار گیرند تا از ظرفیت ها و پتانسیل آنان برای کمک به این بیماران بهره مند شویم.

ماهانه ۹۰ میلیارد ریال صرف درمان کودکان سرطانی می شود

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان گفت: این موسسه ماهانه بین ۸۰ تا ۹۰ میلیارد ریال در زمینه درمان کودکان هزینه می کند.

شریفی با بیان اینکه این موسسه برای تامین هزینه‌های درمان کودکان مبتلا به سرطان اقدامات بسیاری از جمله برگزاری بازارچه نوروزی می کند،‌افزود: دریافت کمک های مردمی، کمک های خیران حوزه سلامت، قلک‌ها و صندوق‌های حمایت از کودکان سرطانی که در سطح شهر نصب شده است، از دیگر راه های تامین منابع برای حمایت از کودکان سرطانی است.

کودکان مبتلا به سرطان، غنچه‌هایی در مسیر تندباد

کمک به درمان کودکان سرطانی با برپایی بازارچه نوروزی

برپایی هرساله بازارچه نوروزی در تالار پذیرایی دوراهی طرقبه - شاندیز، که به رایگان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در اختیار موسسه قرار گرفته است، از جمله اقدامات موثر برای تامین هزینه‌های درمانی کودکان سرطانی به شمار می رود.

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان گفت:‌ در این بازارچه دست‌سازه‌های کودکان مختص سرطان به فروش می رسد که بخشی از آن توسط بانوان صورت می گیرد.

وی ادامه داد: همچنین به پاس حمایت موسسه از کودکان سرطانی سیستان و بلوچستان، صاحبان صنایع این استان نیز محصولات حصیری، شیرینی، شکلات و غذاهای خود را برای فروش در این بازار عرضه می کنند تا درآمد آن صرف درمان کودکان مبتلا به سرطان شود.

این مسوول بیان کرد: همچنین انجمن بانوان داوطلبانه هر پنج‌شنبه در خیابان هنرستان مشهد اقدام به پخت غذا و فروش آن به نفع کودکان سرطانی می کنند که در این بازارچه نیز فعالیت دارند.

وی ادامه داد: امسال این بازارچه در روزهای چهارشنبه سوم اسفند و پنجشنبه چهارم اسفند از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ شب در این تالار برگزار می شود که از عموم مردم دعوت می کنیم تا در آن شرکت کنند.

شریفی با بیان اینکه هرسال این بازارچه با حدود ۵۰ غرفه فروش و با مشارکت ۱۰ هزار نفر برگزار می‌شود و در تلاش هستیم امسال با مشارکت ۱۰۰ هزار نفری برگزار شود، افزود: درآمد این بازارچه متغیر است و امید است امسال درآمدی ۴۰ میلیارد ریالی برای کودکان مبتلا به سرطان حاصل شود.

بیشتر بخوانید:

بازارچه هدایای نوروزی به نفع کودکان سرطانی در مشهد گشایش یافت

امضای تفاهمنامه با مراکز فعال در حوزه سرطان

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان گفت: یکی از ویژگی هایی این موسسه، امضای تفاهمنامه همکاری با تمام مراکز فعال در حوزه سرطان است که از این طریق از موازی کاری جلوگیری می شود.

شریفی افزود: یکی از این مراکز "مرکز درمانی رضا" است که تفاهمنامه ما با این مرکز به این گونه است که بیمار برای انجام رادیوتراپی و دریافت سایر خدمات به این مرکز ارجاع داده می شود و سپس این موسسه با پرداخت هزینه های درمانی، با آن مرکز درمانی تسویه حساب‌ می‌کند.

وی ادامه داد: این موسسه با تمام داروخانه های مشهد که پذیرش داروهای تک نسخه ای دارند، نیز تفاهمنامه دارد و بیماران مبتلا به سرطان با کد ملی به این داروخانه ها مراجعه و داروی خود را دریافت می کنند و هزینه آن را موسسه به داروخانه پرداخت می‌کند.

این مسوول افزود: ارائه خدمات مشاوره‌ای به خانواده ها از طریق مشاوران، بازی درمانی به منظور کاهش درد و وحشت ناشی از درمان برای کودکان از طریق روانشناسان، ارائه خدمات مشاوره سوگ به خانواده هایی که کودک سرطانی آن ها فوت کرده ، ارائه مشاوره‌های تلفنی از طریق روانشناس کودک از دیگر خدماتی است که در این موسسه صورت می گیرد.

کودکان مبتلا به سرطان، غنچه‌هایی در مسیر تندباد

راه اندازی مدرسه کودکان مبتلا به سرطان در بیمارستان "دکتر شیخ" مشهد

موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان ۳۰۰ داوطلب دارد که به صورت داوطلبانه با این موسسه همکاری می کنند.

یکی از داوطلبان این موسسه گفت: این موسسه غیرانتفاعی، غیرسیاسی و غیردولتی است که با اتکا به جلب مشارکت‌های مردمی و انواع کمک‌های بشردوستانه اعم از نقدی، کالا، خدمات و دانش فنی برای ﺗﺎﻣﻴﻦ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﺩاﺭﻭ، ﺩﺭﻣﺎﻥ و ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺭﻓﺎﻫی ﺑﻪ ﻛﻮﺩﻛﺎﻥ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﺳﺮﻃﺎﻥ اداره می شود.

میلاد حسینی بیان کرد: موسسه خدمات رایگان خود را برای کودکان مبتلا به سرطان در رده زیر ۱۸ سال در زمینه تامین دارو و خدمات درمانی حتی تا سنین ۳۰ یا ۴۰ سالگی هم ادامه خواهد داد.

وی افزود: این موسسه تمام هزینه‌های کودک مبتلا به سرطان اعم از هزینه‌های درمان، آموزش روانشناسی، هتلینگ بیماران و مراجعان شهرستانی را پرداخت می کند و اگر کودک سرطانی فاقد پوشش بیمه ای باشد از طریق این موسسه زیر پوشش بیمه سلامت همگانی نیز قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در بیمارستان دکتر شیخ مشهد برای کودکان اتاق بازی و مدرسه راه اندازی شده است تا کودک علاوه بر بازی و کاهش درد و رنج، به ادامه تحصیل پرداخته و از آموزش عقب نماند و در پایان سال تحصیلی همکاران ما از آموزش و پرورش از این کودکان امتحان می گیرند.

حسینی افزود: برای حمایت عادلانه از بیماران مبتلا به سرطان درصد حمایتی از آنان بر اساس توان مالی خانواده بیمار صورت می گیرد ولی سه مورد از این حمایت‌ها شامل دارو و درمان، هزینه های جراحی و پروتز به صورت ۱۰۰ درصدی انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید:

مشهد/ آغاز سال تحصیلی جدید ویژه کودکان سرطانی

کودکان مبتلا به سرطان، غنچه‌هایی در مسیر تندباد

حمایت از کودکان اتباع مبتلا به سرطان

داوطلب موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان گفت: در این موسسه نژاد، ملیت، مذهب و فرهنگ بیمار مهم نیست و هم اکنون شماری از کودکان اتباع خارجی مبتلا به سرطان هم زیر پوشش خدمات حمایتی هستند.

هزینه درمان کودکان غیرایرانی مبتلا به سرطان بیش از کودکان ایرانی است چرا که این افراد زیر پوشش بیمه‌ای نیستند

حسینی با بیان اینکه هزینه درمان کودکان غیرایرانی مبتلا به سرطان بیش از کودکان ایرانی است چرا که زیر پوشش بیمه‌ نیستند افزود: در این خصوص برگزاری پویش مشترک در راستای تامین هزینه های درمانی کودکان مبتلا به سرطان بسیار کمک کننده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به اینکه کودکان سرطانی اتباع، جزو بیماران گردشگر سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد محسوب می شوند برای کاهش هزینه‌های درمانی آنان در حال رایزنی با این دانشگاه هستیم.

لزوم برپایی پویش مشترک برای تامین هزینه کودکان سرطانی

داوطلب موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان گفت: تشکیل و برگزاری پویش مشترک برای تامین هزینه پروتز کودکان سرطانی که بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است و تامین هزینه عمل و سایر هزینه های جانبی که حدود ۲ میلیارد ریال است امری ضروری است.

حسینی افزود: بر اساس برآورد صورت گرفته، هزینه لازم برای درمان هر کودک مبتلا به سرطان ۶ میلیارد ریال است که باید از طریق این پویش تامین شود.

وی ادامه داد: هر مبلغی که برای کودکان سرطانی هزینه می‌شود نجات بخش جان آن‌ها خواهد بود لذا از خیران و نیکوکاران انتظار داریم ما را در این امر خطیر یاری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha