۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85566576
T T
۱۲ نفر

برچسب‌ها

بازدید معاونان و مدیران استانداری گیلان از خبرگزاری ایرنا

رشت - ایرنا - معاونان استانداری گیلان و جمعی از مدیران کل این مجموعه روز سه‌شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گیلان در نشستی با رئیس و خبرنگاران از تلاش های آنان قدردانی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین محمدیان معاون هماهنگی امور اقتصادی، موسی فکور معاون هماهنگی امور عمرانی و فرهاد براتی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان، سیدهاشم حسینی مدیر کل دفتر استاندار و روابط عمومی و نیز مهدی جعفری مدیرکل امور روستایی، قنبرزاده مدیرکل امور شهری، عبدالرضا قاسمیان مدیرکل دفتر فنی استانداری گیلان با حضور در ایرنا مرکز گیلان ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهید صارمی خبرنگار شهید ایرنا و تبریک روز خبرنگار از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران قدردانی کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در این نشست با بیان اینکه این مناسبت در هر سال فرصتی مغتنم است تا مردم و مسئولان به قشری فرهیخته، اثرگذار و موثر در تقویت فرهنگ عمومی و اعتلای جامعه ادای احترام نموده و به قدرشناسی از جایگاه والای خبرنگار بپردازند.

موسی فکور افزود : روز خبرنگار در ایران که منشاء نامگذاری آن سالروز حمله ناجوانمردانه نمادهای جهل و تاریکی به مرکز فرهنگی ایران در افغانستان و شهادت خبرنگار متعهد خبرگزاری جمهوری اسلامی محمود صارمی است، شاید قدمت چندانی نداشته باشد اما نقش مجموعه پرتلاش ایرنا در تاریخ سیاسی و عرصه فرهنگ و رویدادهای سیاسی این سرزمین، دیرپاست و همواره نقش محوری خود را در عرصه اطلاع رسانی ایفاء کرده است.
وی تصریح کرد: خبرنگاران قشری کم ادعا اما پرمایه هستند که در عرصه های مختلف در مقابله با استکبار و استبداد در دوران انقلاب و بعد از آن کمک های شایانی کرده‌اند و این نقش امروز که دشمنان این نظام و ملت از هیچ توطئه و هجمه ای علیه کشور و مردم ما رویگردان نیست بارزتر و برجسته تر است.

موسی فکور با اشاره به نقش مهم خبرنگاران در جهاد تبیین اضافه کرد: جهاد تبیین و امیدآفرینی رسالت مهم و اساسی اصحاب رسانه است که باید بیشتر بدان پرداخته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان نیز در این نشست گفت: خبرگزاری‌ها از جمله ایرنا در اطلاع‌رسانی دقیق، صحیح و محوری نقش مهمی دارند و به عنوان واحدهای مستقل و تاثیرگذار می‌توانند بسیاری از اتفاقات را با تحلیل، اعداد و ارقام به درستی و شفافیت اطلاع رسانی کنند.

وی عنوان کرد: خبرنگاران متعهد که امروز شاهد استیلای فضای مجازی و مهندسی افکار عمومی توسط رسانه ها در کشورهای در حال توسعه هستند آنگونه که با القای مطالب جهت دار خود از جمله حمایت از تروریسم و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و ایران هراسی در قالب دلسوزی برای سایر ملت ها و تحریف واقعیت های پیدا و پنهان جهان مشغولند و در این شرایط نقش خبرنگاران ما بسیار مهم و برجسته است.

مدیر کل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری گیلان هم در این جلسه با بیان اینکه خبرنگاران در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی رسالت خطیر و بزرگی بر عهده دارند، افزود : به دلیل درگیری های کاری این حضور و قدردانی از تلاش ها اصحاب رسانه با محوریت ایرنا به عنوان رسانه رسمی کشور که با وجود ظرفیت های محدود نقش موثری در اطلاع رسانی شفاف، صریح و منصفانه مبتنی بر مصالح مردم و جامعه داشته و دارد با اندکی تاخیر به امروز موکول شد.

سید هاشم حسینی افزود: بی تردید سربازان خط مقدم مقاومت در جنگ نرم دشمن، خبرنگاران مسئول و متعهد هستند که باید تولید محتواهای ارزشمند، ذهن پرسشگر نسل جوان را به سمت صلاح، معرفت و خودآگاهی رهنمون سازند و به مقابله با هجمه تبلیغاتی و رسانه ای دشمنان انقلاب و بیداری اسلامی برخیزند.

وی تصریح کرد: دشمن از راه‌های مختلف و با ابزار مهم رسانه برای ایجاد شبهه، انحراف جوانان و مایوس کردن جوانان نسبت به نظام می‌کوشد از اینرو نقش خبرنگاران فعال در رسانه‌های داخلی برای خنثی کردن ترفندهای دشمنان بسیار مهم و موثر است.

وی با بیان اینکه از ابزار رسانه باید برای بیان اقدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به خوبی بهره گرفته شود، عنوان کرد: اقداماتی خوبی در دولت سیزدهم در کشور از جمله گیلان انجام شده که باید به شفافیت و انصاف برای مردم تبیین شود.

۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار شهید ایرنا به عنوان روز خبرنگار نام گرفته است.

بازدید معاونان و مدیران استانداری گیلان از خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha