۴۰۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های کهگیلویه طعمه حریق شد

یاسوج - ایرنا -رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه گفت: در سال جاری ۴۰۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های این شهرستان در آتش سوخت.

علی کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به وقوع ۱۴ فقره آتش سوزی در این شهرستان اظهار داشت: عاملان این تعداد آتش سوزی شناسایی و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

وی بیان کرد: بیشتر این اتش سوزی ها مرتعی بوده و تنها بخش کمی از جنگلها در اتش سوخت.

کریمی اضافه کرد: همه اتش سوزی های سال جاری عمدی بوده و نوعی جرم محسوب می شود.

سطح مراتع و جنگل‌های شهرستان کهگیلویه ۳۲۶ هزار هکتار است.

آتش سوزی پریکدان بویراحمد مهار شد

همچنین رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد با اشاره به مهار آتش سوزی منطقه پریکدان افزود: با مشارکت مردم محلی این آتش سوزی در کمترین زمان ممکن مهار شد.

سیدحسین رضوی نژاد تصریح کرد: در این آتش سوزی ۳ تا ۴ هکتار از مراتع منطقه پریکدان در اتش سوخت.

وی افزود: علت آتش سوزی در حال بررسی است.

رضوی نژاد اضافه کرد: مردم می توانند گزارشات خود را از ایجاد آتشسوزی، قاچاق چوب، تخریب و تصرف منابع طبیعی، با شماره های تماس ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش دهند.

استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۷۴ هزار هکتار جنگل دارد که بیش از ۷۰ درصد جنگل های استان را درخت بلوط با عمر بیش از ۵۰۰ سال پوشش می دهد آتش سوزی این گونه های درختی خاص آسیب های جدی به استان و کشور وارد می کند.

از مهم ترین کارکردهای جنگل های زاگرس، حفظ خاک است علاوه بر این باید به کارکردهای اکولوژیک درخت بلوط هم توجه کرد چراکه بخش بزرگی از رودخانه های بزرگ کشور نظیر "کارون" از زاگرس سرچشمه می گیرد که تامین آب ما متکی به این جنگل هاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha