۷ ماه دیگر سرانه فضای آموزشی هرمزگان به میانگین کشوری می‌رسد

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: سرانه فضای آموزشی هرمزگان درحال حاضر پنج مترمربع است که با بهره‌برداری از ۷۰۰ کلاس درس جدید تا پایان امسال این رقم به ۵.۲۸ مترمربع که سرانه متوسط کشوری است، می‌رسد.

مهدی باوقار زعیمی روز سه‌شنبه ضمن دیدار با رئیس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان هرمزگان، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: سرانه فضای آموزشی هرمزگان در اوایل سال ۱۴۰۲ حدود ۴.۸ مترمربع بود که بهمن ماه سال گذشته با تحویل ۲۰۰ مدرسه در قالب ۸۰۰ کلاس درس این رقم به پنج مترمربع رسید.

وی بیان کرد: در حوزه عدالت آموزشی نگاه ویژه‌ای به شهرستان‌های بندرعباس، قشم و میناب که از لحاظ سرانه فضای آموزشی کمتر از متوسط استانی هستند، شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان با اشاره به اینکه در شهر بندرعباس طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ تقریبا ۱۳ مدرسه احداث و تحویل آموزش و پرورش استان شده است؛ اظهار کرد: این درحالی است که تنها در مدت ۲ سال گذشته، ۱۰ مدرسه در این شهر احداث شده است؛ یعنی توانستیم برای این شهر براساس بحث عدالت آموزشی اقدامات خوبی انجام دهیم.

باوقار زعیمی ادامه داد: در شهر بندرعباس در سال ۱۴۰۰ تنها یک مدرسه احداث شد اما تا پایان امسال ۹ مدرسه در این شهر احداث می‌شود که نسبت به سال ۱۴۰۰، رشد ۹ برابری را شاهد هستیم.

وی گفت: شهرک پیامبر اعظم(ص) بندرعباس سرانه ورزشی آن در حال حاضر ۱.۲ مترمربع است که در سطح کشور می‌توانیم بگوییم که این سرانه آموزشی وجود ندارد.

باوقار زعیمی یادآور شد: برای افزایش سرانه فضای آموزشی این شهرک مسکونی، اقدامات ویژه‌ای اندیشیده شده که می‌توان به شروع فوری چهار پروژه آموزشی اشاره کرد که سه پروژه جدید آغاز شده و یک پروژه نیمه تمام نیز برای تکمیل آن اقدام شده است.

ساخت ۱۵ مدرسه برای مسکن‌های مهر هرمزگان

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان یادآور شد: تفاهم نامه برای ساخت ۱۵ مدرسه ۱۲ کلاسه برای مسکن‌های مهر استان با همکاری مسکن و شهرسازی آماده شده است که در هفته دولت امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود که جز اتفاقات بی‌نظیری بوده که در دستورکار قرار گرفته است.

باوقار زعیمی ابراز کرد: ۶ مورد از این مدارس در شهر بندرعباس (شهرک پیامبراعظم(ص)، ۲ مدرسه در میناب، ۲ مدرسه در رودان و ۵ مدرسه دیر دیگرشهرستان‌های هرمزگان که پیشرفت ملی مسکن مهرشان بالا است، ساخته می‌شود.

وی گفت: البته در حوزه شهر بندرعباس طبق برنامه ریزی صورت گرفته برای محلات کم برخوردار و حاشیه ای و دارای کمبود مدرسه، اعتبار دیده شده است و اکنون می‌توانیم بگوییم که یک مدرسه در هر منطقه جغرافیایی این شهر در دست ساخت است.

راه اندازی ۴۵۰ کلاس درس در مهرماه امسال

۷ ماه دیگر سرانه فضای آموزشی هرمزگان به میانگین کشوری می‌رسد

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان یادآور شد: در حوزه ساخت و ساز فضای آموزشی امسال در واقع بیش از ۱۱۴ پروژه آموزشی درقالب افزون بر ۴۵۰ کلاس درس را در دستورکار داریم که در پروژه مهر تحویل آموزش و پرورش استان می‌شود و نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است .

خیران هرمزگان پیشگام در امر مدرسه‌سازی

۷ ماه دیگر سرانه فضای آموزشی هرمزگان به میانگین کشوری می‌رسد

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان باتوجه به اینکه عرصه مدرسه سازی و فضای آموزشی در استان به قوت خودش ادامه دارد، گفت: در عرصه مدرسه سازی اقدامات خوبی در بحث افزایش اعتبارات دولتی و در بحث اعتبارات خیران انجام شده است.

باوقار زعیمی با اشاره به اینکه یکی از ارکان مهم مدرسه سازی، خیران هستند، ابراز کرد: خیران مدرسه ساز، پیشگام و پیشقدم در عرصه مدرسه سازی هستند و ارتباط و تعامل خوبی بین اداره کل نوسازی مدارس و جامعه خیران وجود دارد و درواقع می‌توانیم بگوییم یکی از موفقیت‌های نوسازی مدارس هرمزگان در سال‌های اخیر به خاطر ارتباط خوب و سازنده با خیران بوده است.

وی بااشاره به اینکه ۵۸ درصد مدارس هرمزگان با مشارکت ۷۰۰ خیر مدرسه سال استان انجام می‌شود، ادامه داد: در حوزه اعتبارات خیران سال گذشته، نزدیک به هفت هزار میلیارد ریال جذب شد که شایسته تقدیر شدیم.

برچیده شدن مدارس کانکسی هرمزگان تا پایان امسال

۷ ماه دیگر سرانه فضای آموزشی هرمزگان به میانگین کشوری می‌رسد

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان همچنین به مدارس کانکسی در استان اشاره کرد و گفت: ۲۰ مدرسه جایگزین کانکس در استان را شروع کردیم که هفت مدرسه به اتمام رسیده و ۱۳ مدرسه دیگر نیز هم اکنون در دست اجرا بوده و تا پایان امسال عملیات ساخت آن به پایان می رسد.

باوقار زعیمی گفت: نوسازی مدارس مکلف به ساخت مدرسه برای حداقل ۱۰ دانش آموز است که باتوجه به اعلام آموزش و پرورش هرمزگان دیگر مدارس این چنینی نداریم.

مدرسه ابن سینا هرمزگان نماد هویتی معماری ایران

۷ ماه دیگر سرانه فضای آموزشی هرمزگان به میانگین کشوری می‌رسد

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان همچنین معرفی استان هرمزگان به‌عنوان قطب معماری مدارس کشور را از دیگر دستاوردهای این اداره کل برشمرد و گفت: مدرسه ابن سینا نماد هویتی معماری مدارس ایران شده است.

وی ابراز کرد: هرمزگان در ساخت مدرسه انرژی اتمی با ساختار آموزشی مناسب و هوشمند و با کیفیت نیز پیشقدم است و در همین زمینه استارت مدرسه ای با همین نام در محدوده پارک آزادگان بندرعباس زده شده است.

وی گفت: مدرسه انرژی هسته ای، کیفیت آموزش استان هرمزگان را بالا می برد.

بسته مهرماه نوسازی مدارس برای آموزش و پرورش

۷ ماه دیگر سرانه فضای آموزشی هرمزگان به میانگین کشوری می‌رسد

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان گفت: یک پکیچی شامل تجهیزات ورزشی، آزمایشگاهی و هنرستانی خریداری شده که درمهرماه امسال تحویل آموزش و پرورش استان می شود.

باوقار زعیمی ادامه داد: به سمتی پیش می رویم که مدارس را با تجهیزات کامل‌تر و به روزتر تحویل دهیم.

وی یادآور شد: در حوزه هنرستانی بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال تجهیزات خریداری و تحویل آموزش و پرورش شد که نسبت به سال گذشته رشد ۳۵ برابری داشته است .

این مسوول اضافه کرد: همچنین برای نخستین بار در حوزه وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی نیز ۷۲ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات از جمله کیت‌های آزمایشگاهی، صندلی و میز آزمایشگاهی و میکرسکوپ، جذب کردیم که این تجهیزات به زودی خریداری شده و تا مهر امسال در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

وی گفت: در حوزه ورزش نیز یک اقدام بسیار تحسین برانگیزی انجام شد که آن خرید افزون بر ۸۰ میلیارد ریال تجهیزات بوده که در بسته مهرماه تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

به گزارش ایرنا، در این دیدار که به مناسبت روز خبرنگار انجام شد، فعالیت‌های خبرنگاران ایرنا هرمزگان در حوزه های مختلف به صورت کلیپ برای مهمانان نمایش داده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha